4. november 2021

Klassihommik kirjanduslike mängudega

Eelmise veerandi lõpus oli meil plaanis teha klassipidu. Siis tuli distantsõpe ning pidu jäi ära. Nüüd aga on eriolukorra tõttu keelatud kooliüritused, aga lapsed on ühe vahva teistmoodi päeva ära teeninud küll. Nõnda siis otsustas õpetaja, et korraldame klassihommiku. Kuna oleme juba mitu nädalat rännanud muinasjutu- ja raamatumaailmas,  oli väga sobivaks teemaks kirjanduslikud mängud.

Kõigepealt moodustasime võistkonnad, aga seekord tegime seda nii, et iga laps sai sedeli muinasjutu pealkirjaga või lausega ühest muinasjutust. Nüüd pidi iga muinasjutupere oma pere kokku saama.  Selgus, et see oli päris keeruline ülesanne. Lõpuks olid kõik oma pere üles leidnud. Muinasjutu pealkirjast sai ühtlasi ka võistkonna nimi. Nõnda olid meil nüüd võistkonnad "Punamütsike", "Lumeeit", "Kaksteist kuud", "Tuhkatriinu" ja "Pöial-Liisi".


Esimene mäng oli aju soojendamiseks ning selle nimi on "Vihjemäng". Õpetaja luges ette ühe vihje ja lapsed pidid mõistatama, millisest raamatutegelasest on jutt. Iga järgmine vihje võttis punkte aina vähemaks. 

Järgmine mäng oli meile tuttav juba esimesest klassist ning mängu nimi "Kes ma olen?". Klassi ees oleva lapse seljale kinnitas õpetaja ühe raamatutegelase pildi ja "kas" küsimuste abil hakkas ta klassile küsimusi esitama. Näiteks: "Kas ma olen loom?", "Kas ma olen muinasjututegelane?" jne. Vastata võis ainult "jah", "ei" või "nii ja naa". Nõnda küsimuste-vastuste abil püüdis ta ära arvata, kes ta on =)

Nüüd olid ajud soojaks "köetud" ja saime oma teadmisi proovile panna kirjanduslikus viktoriinis:

Ka "Kuldvillaku" mängus said lapsed oma nutikust näidata:

"Aliase" mäng tekitas üsna palju elevust:


Kuulasime ja jutustasime kuulujutte. Õpetaja oli muinasjutud nii segi ajanud kui veel saab, ja nendest ühed vägevad kuulujutud kokku pannud. Nüüd jutustasid julgemad ja hea mäluga lapsed neid üksteisele edasi.

Samal ajal kui õpetaja vaatas üle viktoriini küsimused, arvutasid ja värvisid lapsed muinasjutu teemalist töölehte:

Siis oli aeg auhindu jagada.
Viktoriini eest said kõik lapsed auhinnad, sest kõik võistkonnad andsid endast parima =)
"Kuldvillakus" paraku võidab ainult üks. Nii said diplomi ainult kõige parimad!

Aliase mängus olid kõige andekamad esinejad Jesper, Melissa ja Adele Marie:

Kuna tänase peo teemaks olid muinasjutud ja raamatutegelased, siis olid lapsed end ka teemakohaselt riietanud. Parimate kostüümide auhinnad läksid Eliisele, Mirtelile ja Deannale:

Ja ega siis ilma tantsuta möödu ükski pidu =)

Kui õpetaja küsis tagasisidet tänase päeva kohta, siis lapsed jäid päevaga väga rahule ning selline mänguline päev oli väga vahva! Õpetaja kurvastuseks arvas siiski üks laps, et kõik oli väga igav. Eks siis järgmisel korral püüab õpetaja selle lapsega teha mängude ja tegevuste planeerimisel koostööd ning arvestada tema heade ettepanekutega =)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar