Kahes eesti keele tunnis oleme tegelenud L-tähega.
Kõigepealt lugesime häälestuseks L tähe luuletust. Seejärel häälisime piltidel olevaid sõnu ja mängisime juba tuttavat häälikumängu "Kalad".
Järgmine ülesanne ootas tahvlil. Lapsed sobitasid omavahel kokku suurte trükitähtedega, väikeste trükitähtedega ja kirjatähtedega sõnad. Õpetaja arvates saab niimoodi kõige paremini lugemise selgeks =)
Nüüd kuulasime vahvat lugu aabitsas Karol Kuntseli esituses. Samal ajal sai teksti jälgida ka oma aabitsast:
Kuna tekstis oli sõnu, mida kõik lapsed ei tundnud, siis selgitasime lahti sõnad KÜÜN, LIPPAMA, KRIIKSATAMA, LAGINAL jne.
Aabitsas olid loo kohta ka lustakad illustratsioonid, mille abil proovisime teksti ka veidi jutustada.
Nüüd harjutasid lapsed omaette lugemist täpselt nii kaua kuni õpetaja kellukest helistas. Seejärel lugesime teksti lausehaaval. Lugejad valis õpetaja nimepulkadega.
Aabitsa töövihikus oli selle loo kohta ka lünkharjutus:
Järgmises tunnis jagas õpetaja juba pikema lünkteksti. Nüüd tuli olla eriti tähelepanelik, sest tekst oli aabitsast maha trükitud, aga lünka tuli leida sõnad, mis olid lauses puudu. Need sõnad kirjutasime hästi täpselt aabitsast maha lünka:
Nüüd mängisime kahte lugemismängu.
Esimene lugemismäng oli "Sõnapeitus". Mäng käib nii: õpetaja näitab sõnakaarti, lapsed otsivad tekstist lause, kus on see sõna peidus, ja loevad ette:
Teine mäng oli "Lause äraarvamismäng". Mängujuht valib salaja ühe lause ja teised lapsed püüavad ära arvata, mis lausega on tegu. Enne ei tohi "ei" ega "jah" öelda, kui lause on lõpuni loetud. Kes lause ära arvab, saab olla järgmine mängujuht.
Nõnda saime lugemist üha uuesti ja uuesti harjutada ilma, et see igavaks ja tüütuks muutuks =)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar