Nagu ikka, nii ka tänane hommik, algas hommikuringiga. Lisaks tervituslaulule tegime tähelepanuharjutusi ja veidi virgutusvõimlemist. Eile rääkisime sõprusest, täna peatusime samuti sel teemal. Seekord abiks kolm plakatit, mis said ka klassi seinale üles pandud:
Tunni algul luges õpetaja häälestuseks ette A-tähe luuletuse. Muidugi arvasid lapsed kohe ära, et tegemist on just A-tähega. Õpetaja õpetas ka lapsed seda vahvat luuletust lugema koos vahvate liigutustega. Seejärel tuletasime meelde, missugune näeb välja trükitäht Aa.
Õpetaja pani tahvlile pildi ja lapsed pakkusid pildi kohta sobivaid sõnu, kus esineb häälik A. Õpetaja kirjutas laste öeldud sõnad tahvlile.
Tegime harjutusi aabitsa töövihikust:
Järgmise tööülesanne oli samuti mänguline. Õpetaja näitas pilti, lapsed häälisid sõna ja seejärel "laotasid sõnas olevad häälikud kehale". See tänuväärne mäng aitab lastel hiljem paremini sõnade õigekirjaga hakkama saada.
Nüüd oli paras aeg võtta lahti aabits. Kõigepealt luges õpetaja teksti ette ja lapsed jälgisid. Lugemisjärje paremaks jälgimiseks jagas õpetaja lastele järjehoidjad. Nüüd harjutas igaüks lugemist omaette ja seejärel lugesime klassis ka üksteisele. Ettelugejad loosis õpetaja nimepulkadega.
Peale pingutavat lugemist tegime veidi virgutusvõimlemist. Nüüd kirjutas õpetaja tahvlile suure trükitähe A, lapsed joonistasid algul oma tähed "õhku" ning seejärel kirjutasid tahvlile.
Siis oli paras aeg tähti ka töövihikus harjutada:
Tunni algul luges õpetaja häälestuseks ette A-tähe luuletuse. Muidugi arvasid lapsed kohe ära, et tegemist on just A-tähega. Õpetaja õpetas ka lapsed seda vahvat luuletust lugema koos vahvate liigutustega. Seejärel tuletasime meelde, missugune näeb välja trükitäht Aa.
Õpetaja pani tahvlile pildi ja lapsed pakkusid pildi kohta sobivaid sõnu, kus esineb häälik A. Õpetaja kirjutas laste öeldud sõnad tahvlile.
Tegime harjutusi aabitsa töövihikust:
Nüüd nimetas õpetaja erinevaid sõnu. Kui sõnas esines häälik A, pidid lapsed end pikaks sirutama. Kui aga A-häälikut polnud, lapsed kükitasid. Nõnda saime lisaks mõttetööle end ka pisut liigutada =)
Järgmise tööülesanne oli samuti mänguline. Õpetaja näitas pilti, lapsed häälisid sõna ja seejärel "laotasid sõnas olevad häälikud kehale". See tänuväärne mäng aitab lastel hiljem paremini sõnade õigekirjaga hakkama saada.
Nüüd oli paras aeg võtta lahti aabits. Kõigepealt luges õpetaja teksti ette ja lapsed jälgisid. Lugemisjärje paremaks jälgimiseks jagas õpetaja lastele järjehoidjad. Nüüd harjutas igaüks lugemist omaette ja seejärel lugesime klassis ka üksteisele. Ettelugejad loosis õpetaja nimepulkadega.
Peale pingutavat lugemist tegime veidi virgutusvõimlemist. Nüüd kirjutas õpetaja tahvlile suure trükitähe A, lapsed joonistasid algul oma tähed "õhku" ning seejärel kirjutasid tahvlile.
Kes sai oma tähed valmis, sai lisaülesandena kirjutamis-värvimisharjutuse.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar