Juba teist päeva oleme õppinud I tähte. Hommikuringis õppisime selgeks vahva I-tähesalmi piiludest ja et oleks veelgi toredam luuletust lugeda, mõtlesime sinna liigutused ka juurde.
Nüüd harjutasime tähelepanelikult kuulama ja õpetaja luges ette luuletuse Aadamast, kes julgustas oma sõpra eesel Iiat kooli tulema. Lugu pärineb E. Hiiepuu aabitsast:
Järgmisena oli väga sobilik mängida häälikumängu ehk "Kalamängu". Õpetaja näitab pilti, lapsed häälivad sõna ja "laotavad" häälikud kehale, seejärel tõstavad üles õige kaardi (kui sõna algab I häälikuga, siis pea; kui sõna sees on I, siis keha; kui sõna lõpeb I-ga, siis saba).
Avasime aabitsad ja otsisime üles I- tähega jutu. Kõigepealt luges õpetaja loo ette, seejärel harjutasid lapsed vaikse häälega omaette lugemist ning siis lugesime lausete kaupa. Siinkohal on väga tähtis lugemisjärje pidamine ning mõne lapse jaoks on see veel väga keeruline.
Olime tähelepanelikult kuulanud, arutlenud, sõnu häälinud, aabitsat lugenud ja nüüd oli just õige aeg õppida kirjatähe I kirjutamist. Joonistasime tähe "õhku" ja kirjutasime tahvlile, seejärel harjutasime tähtede kirjutamist töövihikus:
Et lapsed tunnis rohkem liikuda saaksid, teeme erinevaid ülesandeid just liikumisega. Nõnda sobitasid lapsed sõnu õigesti ritta ja kaaslased lugesid sõnadest kokku lause.
Loogikamängus ütles õpetaja lauseid. Kui lapsed olid õpetajaga nõus, siis sirutasid nad end hästi pikaks. Kui aga lause oli nende arvates vale, siis kükitasid. Laused olid järgmised:
Lumi sulab veeks.
Kärbes on väiksem kui sipelgas.
Päike on ümmargune.
Suhkur on soolane.
Lause koosneb sõnadest.
Sõnad koosnevad lausetest.
Nüüd harjutasime tähelepanelikult kuulama ja õpetaja luges ette luuletuse Aadamast, kes julgustas oma sõpra eesel Iiat kooli tulema. Lugu pärineb E. Hiiepuu aabitsast:
Arutlesime, kas on tarvis kooli karta ja lapsed leidsid, et koolis on hoopis tore! Rääkisime ka seda, et kui lapsel on abi vaja, siis saavad teda aidata õpetajad, vanemad ja sõbrad.
Õpetaja pani tahvlile eesel Iiast pildi ja lapsed nuputasid pildi kohta sõnu, sõnades pidi muidugi I täht sees olema. Sõnad kirjutasime tahvlile. Saime selgeks ka uue sõna - kabi.Järgmisena oli väga sobilik mängida häälikumängu ehk "Kalamängu". Õpetaja näitab pilti, lapsed häälivad sõna ja "laotavad" häälikud kehale, seejärel tõstavad üles õige kaardi (kui sõna algab I häälikuga, siis pea; kui sõna sees on I, siis keha; kui sõna lõpeb I-ga, siis saba).
Avasime aabitsad ja otsisime üles I- tähega jutu. Kõigepealt luges õpetaja loo ette, seejärel harjutasid lapsed vaikse häälega omaette lugemist ning siis lugesime lausete kaupa. Siinkohal on väga tähtis lugemisjärje pidamine ning mõne lapse jaoks on see veel väga keeruline.
Olime tähelepanelikult kuulanud, arutlenud, sõnu häälinud, aabitsat lugenud ja nüüd oli just õige aeg õppida kirjatähe I kirjutamist. Joonistasime tähe "õhku" ja kirjutasime tahvlile, seejärel harjutasime tähtede kirjutamist töövihikus:
Et lapsed tunnis rohkem liikuda saaksid, teeme erinevaid ülesandeid just liikumisega. Nõnda sobitasid lapsed sõnu õigesti ritta ja kaaslased lugesid sõnadest kokku lause.
Loogikamängus ütles õpetaja lauseid. Kui lapsed olid õpetajaga nõus, siis sirutasid nad end hästi pikaks. Kui aga lause oli nende arvates vale, siis kükitasid. Laused olid järgmised:
Lumi sulab veeks.
Kärbes on väiksem kui sipelgas.
Päike on ümmargune.
Suhkur on soolane.
Lause koosneb sõnadest.
Sõnad koosnevad lausetest.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar