7. september 2023

Õppisime A häälikut ja tähte ning numbreid 1,2,3

Päeva alustasime taas hommikuringiga ja õppisime liikumisega selgeks ühe luuletuse. Luuletusse oli peidetud üks täht, mida täna hakkasime õppima. Loomulikult arvasid lapsed ära, et see on A täht.

Kõigepealt uurisime, kus A täht tähestikus asetseb ja selgus, et A on kõige esimene täht. Vaatasime ka, milline on suur A ja milline väike (a), siis on pärast üleminek väikestele trükitähtedele lihtsam.

Nüüd uursisime tahvlil olevat suurt pilti, mille alla oli õpetaja kirjutanud erinevaid sõnu. Lugesime sõnu, otsisime neid pildilt ja joonisime sõnas alla kõik A tähed.


Õpetaja õpetas häälikumängu, mille nimi on "Kala". Kala pilt on lõigatud kolmeks tükiks. Õpetaja näitab pilti, lapsed häälivad ja laotavad selles sõnas olevad häälikud kehale ja siis nuputavad, kas õpetaja küsitud häälik on sõna algul (lapsed tõstavad kala pea), keskel (kala kere) või lõpus (kala saba). Täna otsisime muidugi A häälikut sõnades:

Olime tükk aega istunud ning aeg teha väike liikumispaus. Õpetaja nimetas sõnu. Kui sõnas oli A häälik, sirutasid lapsed end pikaks-pikaks. Kui ei olnud, siis kükitasid =)

Tahvlil olid aabitsategelaste Anna ja Aadama pildid. Lapsed pakkusid A-ga sõnu, mis sobisid kokku nende piltidega.

Õppisime lugemisel järge pidama õpetaja kingitud järjehoidjaga. Lugesime aabitsast väikest jutukest. Algul harjutasid lapsed omaette, seejärel  loosisime sõnade ettelugejad nimepulkadega:

Et käed kirjutamiseks soojaks saada, tegime kirja eelharjutusi. Neid on eriti tore teha koos salmikeste lugemisega:

Nüüd õppisime A tähte ka kirjutama. Algul tegi õpetaja tahvlile, siis joonistasime kõik koos sõrmega õhku ja lauale.  Õpetaja näitas, millised olid tema 1. klassi kõige esimesed A tähed =)


Siis saime tähti harjutada ka tahvlile ja valisime välja kõige õnnestunumad tähed, mida võtta eeskujuks töövihikus tähtede harjutamisel.

Matemaatikatunnis vaatasime väikest multikat sellest, kuidas Sassi mänguasjad kontrollisid üle Sassi koolikoti, et tal kõik vajalikud asjad kaasas oleksid. Saime selgeks arvud 1,2 ja 3.


Õpetaja näitas, et number 2 saab kirjutada kahel moel. Lapsed proovisid mõlema kirjutamist, aga valida võisid sellise kahe, mis neile rohkem meeldis:

Vahepeal tegime taas ühe liikumispausi. Tegevused anti videos inglise keeles, õpetaja abiga tõlkisime need eesti keelde, aga elevust tekkis tohutult ja pärast oli päris raske jälle matemaatikale keskenduda =)

Täitsime ka töövihikut:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar