Eesti keele tunnis on meil palju erinevaid toredaid tegevusi. Kuna päris igast tunnist ei jõua blogipostitust teha, siis annan väikese ülevaate, mida toredat me siis teeme.
Harjutame lugemist sobitades kokku pilte ja sõnakaarte:
Mängime häälikumängu "Kala". Õpetaja näitab pilti, lapsed häälivad sõna ja seejärel "laotame häälikuid kehale". Nüüd tõstavad lapsed üles selle kala kehaosa, kus otsitav häälik on peidus (kas kala pea- häälik sõna algul, kala keha - häälik on keskel, kala saba - häälik on lõpus). Häälikute eristamine aitab hiljem kaasa õigekirja mõistmisele.
Laome sõnu ladumisaabitsas. Ka siin me kõigepealt häälime sõna ja seejärel laome. Iga sõna järel kirjutab õpetaja sõna ka tahvlile, et lapsed saaksid oma tööd kontrollida.
Erinevate õppeülesannete vahel teeme ka liikumispause. Tihti on need seotud tähelepaneliku kuulamise, loogika ja kriitilise mõtlemise ülesannetega.
Tähtede õppimisel tuletame iga kord üle pliiatsi õige käes hoidmise. Tähe kirjutame kõigepealt "õhku", siis "lauale", seejärel kriidiga tahvlile ja alles siis töövihikusse.
Harjutame aabitsast lugemist. Algul loevad lapsed omaette. Lugemisel kindlasti vajalik järjehoidja abi. Seejärel loeme lause kaupa. Lugejad loosime nimepulkadega.
Esimest korda lugesime ka klassi ees. Klassi ette tulid need õpilased, kes ise soovisid. Need on meie klassi kõige julgemad =)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar