12. oktoober 2017

Muinasjutumaailmas koos hundiga

Tänagi toimetasime muinasjutumaailmas. Koduseks tööks oli lahendada ristsõna rahvapäraste metsloomade nimetuste kohta. Õpetaja üllatus oli suur, kui lapsed olid sellega väga edukalt hakkama saanud, sest ristsõnas küsiti ka selliseid loomi nagu kutu, melesk, udras, kabris jne. Õpetaja küsimuse peale, et kuidas lapsed seda teadsid, vastati kavalalt :"Internet aitas!", "Isa ütles", "Minu isa teab kõike!", "Ema teadis!" jne.


Eile oli meie muinasjuttude tegelaseks rebane, täna aga hunt. Tuletasime lastega meelde, millistes muinasjuttudes on tegelaseks hunt. Lapsed oskasid nimetada "Hunt ja seitse kitsetalle", "Kolm põrsakest", "Punamütsike", "Hunt püüab jääaugust kala" jne. Viimast nimetatud muinasjuttu lugesime me esimeses klassis ja tegime sellest isegi mininäidendi. Väike meenutus sellest =)



Täna mängisime muinasjutupere mängu. Õpetaja oli muinasjutu "Varsa hind" lõiganud lõikudeks lahti ja jaotas igale lapsele ühe lõigu. Nüüd tuli oma lõigule leida ka ülejäänud selle muinasjutu pereliikmed.

Lõigud tuli sättida õigesse järjekorda ja õppida seda muinasjuttu ilmekalt ja soravalt teistele esitama. Pärast täitsime muinasjutu põhjal töölehte:


Töövihikus järjestasime laused muinasjutu tegevuse järjekorras ja nuputasime, milliseid rahvapäraseid nimetusi lapsed hundi kohta teadsid:


Aga hundi kohta on palju teisigi nimetusi. Seda saime teada, kui panime tahvlil kokku arvutamisdoominood. Mäng käib nii:
1) õpetaja paneb tahvlile esimese doominoo kaardi ja lapsed arvutavad vastuse;
2) üks laps tuleb klassi ette, võtab järgmise kaardi, mille esimene arv on eelmise ülesande vastus;
3) kui doominoo on valmis, pöörab õpetaja kaardid teist pidi ja seal on hundi rahvapärased nimetused:



Tegime ka teise arvutamisloto, kus vastuseks muidugi tänane muinasjututegelane hunt:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar