Matemaatikatunnis õppisime täna leidma liidetavat.
Kõigepealt tuletasime meelde mõisted "liidetav" ja "summa". Nüüd kirjutas õpetaja liitmistehte nii, et ühe liidetava peitis ta kasti. Arutasime koos lastega, kas kasti sees olev arv on suurem kui summa või väiksem. Lapsed arvasid, et see arv on väiksem. Seega pidime koostama lahutamistehte. Nõnda saimegi teada kasti sees peidus oleva arvu. Igaks juhuks on alati hea ka teha kontroll:
Aga päris matemaatika keeles me kirjutame kasti asemele hoopis tähed. Nõnda õpetaja siis tegigi:
Kuna matemaatikas on väga tähtis täpsus ja vormistus, siis näitas õpetaja skeemina, millele tuleb kirjutamisel tähelepanu pöörata:
Lahendasime harjutamiseks mõned ülesanded veel:
Kõigepealt tuletasime meelde mõisted "liidetav" ja "summa". Nüüd kirjutas õpetaja liitmistehte nii, et ühe liidetava peitis ta kasti. Arutasime koos lastega, kas kasti sees olev arv on suurem kui summa või väiksem. Lapsed arvasid, et see arv on väiksem. Seega pidime koostama lahutamistehte. Nõnda saimegi teada kasti sees peidus oleva arvu. Igaks juhuks on alati hea ka teha kontroll:
Aga päris matemaatika keeles me kirjutame kasti asemele hoopis tähed. Nõnda õpetaja siis tegigi:
Kuna matemaatikas on väga tähtis täpsus ja vormistus, siis näitas õpetaja skeemina, millele tuleb kirjutamisel tähelepanu pöörata:
Nüüd proovisime ise ülesande põhjal sõnastada reegli ja kirjutasime selle ka vihikusse:
Lahendasime harjutamiseks mõned ülesanded veel:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar