21. september 2016

Puudest nii- ja naamoodi.

Eesti keele tunnis luges õpetaja kaks korda ette loo "Tammed rändavad". Nüüd pani õpetaja tahvlile lausekaardid segamini järjekorras ning lapsed seadsid need õigesse järjekorda. Lugesime jutukese koos uuesti läbi. Järgmisena keeras õpetaja esimese lausekaardi ümber ning lapsed meenutasid, mis seal kirjas oli. Iga kord keerasime järgmise kaardi ümber ning lapsed jutustasid uuesti ka kõikide ümberkeeratud kaartide taga olevad laused. Kui kõik kaardid olid ümber keeratud, tuli jutustada peast juba terve lugu. Ühtlasi saime selgeks, mis on ümberjutustus. Täna tegime ümberjutustust suuliselt, järgmisel korral õpime juba tegema kirjalikult.

Matemaatika hindelises töös oli samuti ülesandeid nii puudest kui loomadest. Seekord kirjutas õpetaja töö käsikirjas, et lapsed õpiksid ka kirjatähtedes teksti lugemist. Et kahe küsimusega tekstülesanne valmistab veel raskusi, siis kirjutas õpetaja enne töö algust mõned küsimused tahvlile, mille seast tuli sobivad üles leida:

Kel töö kaks korda üle kontrollitud ja õpetaja lauale toodud, sai põneva lisatöö. Kõigepealt tuli lõigata lahti vastustekaardid ja need sobitada tehete peale. Kui vastused õiged ja vastusekaardid ümber keeratud ning tööle kleebitud, ilmus välja tore lehtedega pilt. Nüüd tuli täita veel mõned ülesanded.

Loodusõpetuse tunnis esitlesime oma projekte. Kaks nädalat tagasi loosisime igaühele ühe puu nimetuse. Arvutitunnis õppisime puu kohta info otsimist. Töö tegemisel oli oluline, et see oleks lastele arusaadavas sõnastuses ja et töös oleks ka pilte või muud illustratiivset materjali. Seejärel tuli õppida oma projekti puud ka kaaslastele jutustama. Töö eest sai kaks hinnet. Üks hinne oli töö sisu ja välimuse eest ning teine hinne esitluse eest. 
Kõige huvitavamalt ja ilmekamalt jutustas oma projekti puust tammest REILI. Kiitus!
Aga väga hästi esitlesid ka MARTIN, ANDRI, MERILIIS, ADEELE ja HELERI. Tublid!
Õpetaja lemmikuteks osutusid tööd, kus lapsed kirjutasid oma käekirjaga ise teksti, sest siis olid nad selle info ka enda peas läbi mõelnud. Aga loomulikult võis tööd teha ka arvutiga. Kahju ainult, et mõni laps oli kasutanud lihtsalt "lõikan-kleebin" taktikat ja ei osanud seetõttu oma puust eriti midagi jutustada. 
Tunni lõpus arutlesime, kuidas selline uurimisetöö lastele meeldis. Selgus, et selline teistmoodi õppimine meeldis väga =)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar