11. november 2024

Üldõpetus teemal "Jänes, siil ja orav"

Jänese, siili ja oravaga tegime tutvust juba eelmisel veerandil. Peale vaheaega jätkasime.

Toredas loos "Jäneseema pirukas" oli väga palju uusi sõnu, mida tuli eelnevalt lastele selgitada:


Loo üle arutledes leidsime sarnasusi muinasjutuga "Siili keedupott". 
Seejärel täitsime töövihikuharjutust:

Eelmise nädala pühendasime samuti jänesele, siilile ja oravale. Lugesime pala "Jänese sügis" ja täitsime loetu põhjal töölehte:


Kordasime keeleõpetuse reegleid ja koos läbi arutades saime valmis sellise töölehe:

Lastele meeldis väga paaristöö päev. Paarid loosisime seekord pusletükkidega (tuli leida enda tükiga sobiv tükk). See tekitas ikka päris palju elevust =)


Kõigepealt tegime "jooksvat etteütlust". Õpetaja kinnitas klassi seintele, laudadele, kapipealsetele tekstid.

Leppisime kokku, kus on iga rühma jaoks oma kindel koht, kust teksti lugeda. Kõigepealt lippas üks paarilistest teksti juurde, jättis terve lause meelde ja dikteeris selle oma kaaslasele ette. Pool tekstist oli sinist, teine pool musta värvi. Üks paarilistest dikteeris sinise osa tekstist ja seejärel vahetati osad ning ettelugejast sai nüüd kirjutaja.
                                            


Kui tekst kirjutatud, sai iga rühm omale kontroll-lehe, et töö üle kontrollida ja vead ära parandada.
Seejärel asuti koos täitma  sellesama teksti põhjal töölehte:

Matemaatika tunnis tegime arvutamise-värvimistööd "Orav":

Neljapäeva alustasime laulukesega "Orav üles-alla":

Tund jätkus kuulamisülesandega. Õpetaja luges oravast loo kaks korda ette, seejärel täitsid lapsed kuulamisülesande kohta töölehte: 

Nüüd harjutasime etteütlust:

Lugesime jutukest "Orav". Saime teada, et orav ei ela ainult metsades, vaid ka parkides ja linnades.


Otsisime tekstist sõnu, mis vastavad küsimustele mida teeb/mida teevad?
Vaatasime videot pargioravate tegemistest:

Õpetaja kirjutas tahvlile lauseid. Lapsed järjestasid need õigesse järjekorda ning kirjutasid ilusa käekirjaga vihikusse:

Matemaatikatunnis harjutasime tehte- ja arvukaartidega peastarvutamist ja nõnda valmis meil tore loto, kus tegelaseks selle päeva peakangelane"Orav":

Nuputasime oravate kohta tekstülesandeid. Ülesanded pärinevad hästi-hästi vanast matemaatikaõpikust 

Teema kokkuvõtteks olid töölehel ülesanded ikka samadest tegelastest. Harjutasime nii peastarvutamist kui ka kirjalikku liitmist ja lahutamist. Lisaks saime teada igasuguseid huvitavaid asju nii siili, orava kui ka jänese kohta:
Aktiivõppeteema "Orav, jänes ja siil" lõpetuseks joonistasime  taimemotiividega loomi. Idee leidis õpetaja internetiavarustest:

Joonistasime loomad  paberile. Lapsed said oma fantaasia lendu lasta ja kujundada oma looma just selliste taimemotiividega nagu soovisid. Õppisime värvipliiatsitega toonitamist, et anda lehtedele ja õitele ruumilisust. Lõikasime loomad välja ja kleepisime värvilisele aluspaberile. Töid kahjuks blogis eksponeerida enam ei jõua, sest lapsed tahtsid pildid kinkida isadele.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar