26. november 2024

"Loomariik" 2.osa

Toreda ülesandena nuputasime õpetaja etteantud "sõnaselgroo" külge kodu -ja metsloomade nimetusi. Kahes töös oli nimetatud öökulli. Nüüd saimegi meelde tuletada, et tegelikult sellist liiki nagu "öökull"  ei ole ja rahvasuus kutsutakse öökullideks kakulisi.


Õpetaja tutvustas toredat muinasjuturaamatut "Külaskäik muinasjutumaale", kus on palju tuntud muinasjutte sees. Õpetaja luges raamatust ette loo "Breemeni linna moosekandid".

Õpikus oli sama muinasjutt, kuid palju lühemas variandis:

Võrdlesime seda lugu esimeses klassis loetud muinasjutu "Loomade talvekorteriga".(selle tunni postitust saad vaadata siit: https://marju-klass.blogspot.com/2024/02/muinasjutt-loomade-talvekorter.html

Arutlesime, mis on kahes loos sarnast, mis erinevat. Sarnasusi oli rohkem: tegelasteks on loomad, kes räägivad inimkeeles ning mõlemas jutus oli õpetlik mõte sees. Nimelt, et üheskoos tegutsedes on lihtsam elus toime tulla. Siia sobisid ka vanasõnad "Ühtsuses peitub jõud" ja "Kui ei saa jõuga, siis saab nõuga".


Mängisime õppemängu, kus lisaks loomade tundmisele tuli moodustada võrdlevaid lauseid. Nõnda harjutasime ka võrdlemist ja sagedust kirjeldavaid sõnu.
Näiteks: Jänes on tavaliselt kiirem kui siil. 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar