25. november 2024

Loomariik

Teemasse häälestumiseks kuulasime hiina muinasjuttu "Kuidas loomade kohta aastaid loendama hakati".

Seda saad kuulata siit: MUINASJUTT (klõpsa)
Muinasjutus leidus erinevaid tegelasi. Kirjutasime need ka tahvlile:
                                    
Nüüd üritasime neid loomi kuidagi süstematiseerida. Kuna draakon on muinasjutuline tegelane, siis tema me välistasime, aga ülejäänud loomad liigitasime rühmadesse "imetajad" ja "linnud". Sajajalgse paigutamine tekitas meis algul segadust, sest me teadsime, et putukatel on kuus jalga, aga sajajalgne kuulub siiski röövputukate rühma.
Arutasime, mida võiks tähendada mõiste "maismaaloom" ja milliseid loomi  oskavad lapsed veel nimetada.
Tegime töölehel ülesannet, kus sobitasime omavahel sarnased loomad:

Selgus, et loomadeks võib nimetada linde, kalu, madusid ning isegi putukaid.

Nüüd mängisime õppemängu. Õpetaja jagas lastele sõnakaardid ja erinevate loomade pildid ning lapsed sobitasid kokku õiged sõnakaardid ja pildid.

Vaatasime slaidiprogrammi "LOOMADE VÄLISEHITUS" (klõpsa lingile)
                                       

Nüüd uurisime oma tööraamatut ja õppisime loomi vaatlema ja kirjeldama.
                                       

Täistime töölehte:
                                              

Loosisime rühmad ja iga rühm arutles, missugused on rebase ja varese erinevused ja mille poolest nad sarnanevad. Nõnda valmis Venn´i diagramm:


Tuletasime meelde silbitamise reeglid ja sobitasime töölehel silpidest kokku loomade nimetused:
                             
Töölehe teiselt poolelt leidsime kujunditest pilte. Kõigepealt nuputasime, missugune kujund sobib looma nimetusega ning lisasime nimetusi ka ise juurde:

Sellist kujunditest kokkusobitatud piltmõistatust kutsutakse nimega "tangram". Tangram on pärit Hiinast. 
Proovisime meiegi kokku panna tangrami kujunditest kasse, jäneseid ja rebaseid. Selgus, et see on ikka päris raske ettevõtmine =)


Kuna kalad kuuluvad ka loomariiki, siis oli väga sobilik lahendada matemaatikatunnis nendest ülesandeid:


Mängisime arvutamise lotot, kus tuli osata pikkusühikuid ka teisendada. Õiges mõõdus kalas püüdsime paati ehk ühele lotoalusele, alamõõdulised kalad viskasime "merre" tagasi ehk panime teisele lotoalusele.


Tööõpetuse tunnis meisterdasime samuti kalu. Lastele see töö tohutult meeldis. Kõigepealt lõikasime papist kala, millele tegime sälgud sisse. Nüüd punusime jämeda lõnga läbi nende sälkude. Katsime fooliumiga ja värvisime vildikatega ära. Lõpuks lisasime saba ja uimed. Lihtsalt imelised kalad tulid.

Kodus jäi teha töövihikust ülesandeid:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar