Eesti keele tundides oleme terve nädala jooksul rääkinud raamatutest.
Arutasime lastega, mida see mõttetera võiks tähendada. Muidugi jõudsime ühisele järeldusele, et raamatute lugemine teeb meid targaks, rikastab meie sõnavara ja paneb kaasa mõtlema.
Vaatasime õpetaja koostatud slaide. Õppisime mõistatusi raamatute kohta kui ka saime raamatute kohta uusi teadmisi:
Vaatasime õpetaja koostatud slaide. Õppisime mõistatusi raamatute kohta kui ka saime raamatute kohta uusi teadmisi:
Raamatuid on väga mitmesuguseid: tarkuseraamatuid, sõnaraamatuid, muinasjuturaamatuid, juturaamatuid jne.
Õpetajal oli kaasas üks väga-väga vana puust ja nahast kaantega piibel, millel aastaarvuks 188. Piibli kaaned on tehtud puust ja kaetud nahaga. Vahetunnis püüdsid lapsed piibli vanaaegset kirjaviisi lugeda, aga jäid hätta.
... 1905. aasta kooli lauluraamat:
Kõiki toredaid raamatuid ei ole meil võimalik osta ning seetõttu on väga hea võimalus laenutada raamatuid raamatukogust. Lugesime oma õpikust pala "Raamatukogus", kus Anna ja Aadam külastavad tädi Helmit, kes töötab raamatukogus:
Jutukeses selgus, et Miku oli hooletu, määris oma raamatu ära ja ajas süü vanaema kaela. Töövihikus jutustasime pildiseeria järgi, kuidas see äpardus võis Mikul juhtuda:
Õpetaja luges ette õpetliku loo "Nimetu raamat", mis pärineb väga vanast 2. klassi õpikust aastast 1982:
Meil on väga palju toredaid lastekirjanikke, kes on kirjutanud või kirjutavad lastele vahvaid raamatuid. Meie tutvusime Leelo Tungla, Eno Raua ja Edgar Valteri raamatutega. Saime tuttavaks raamatutegelaste Sipsiku ja Krõlliga, lugesime nende tegelaste kohta ja täitsime ka töövihiku harjutust:
Õpetaja luges ette loo "Sipsik vaatab tihaseid".
Selle loo põhjal täitsime nüüd ka töölehte. Kes kuulas tähelepanelikult, sel lapsel oli väga lihtne küsimustele vastata.
Kunstitunnis meisterdasime Sipsikut:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar