12. märts 2024

Aktiivõppetund teemal "Läbipaistev ja läbipaistmatu"

Eelmisel trimestril matemaatikatunnis lemmiktundide kohta tulpdiagrammi koostades selgus, et loodusõpetuse tund on ebapopulaarsuselt teisel kohal! Õpetaja oli selle üle natuke kurb ja mõtles, kuidas seda tundi siis huvitavamaks muuta ja kõiki lapsi tundi aktiivselt kaasata.

Eelmisel nädalal katsetasid lapsed, millised esemed jäävad pinnale ja millised upuvad ehk vajuvad põhja. Seda saab meenutada SIIT: 

Ka tänane tund oli osaliselt seotud vedelikega, kuid tunni teemaks "Läbipaistev ja läbipaistmatu"

Võrdlesime tühja klaasi, kus sees õhk, klaasiga, kus sees oli vesi. Lapsed kirjeldasid vett nii:

                                                            

Lapsed tegid avastuse, et vee sees paistab lusikas hoopis suurem kui tühjas klaasis.

              

Uurisime  jõest võetud vett ja lumesulamise vett ja arutlesime, kas seda vett võiks juua. Lapsed väitsid kindlalt, et ei või! Muidugi uurisime, kas nendes vedelikes lusikas paistab ja paistis küll.

Seejärel pistis õpetaja lusika tee, kohvi ja piima sisse. Tee sees oli veel lusikas hägusalt näha, aga teiste vedelike sees lusikas enam ei paistnud.

                               

Siiani olime uurinud vedelikke, aga nüüd uurisime esemeid ja sobitasime neid läbipaistvuse ja läbipaistmatuse põhjal kahte hulka:

Nii ja naa =)

Seejärel täitsime töölehte. Vajaduse korral sai õpetaja laual olevaid klaase katseklaasidena kasutada:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar