Tänagi rändasime taas muinasjutumaailmas. Eelmisel nädalal oli meie muinasjuttude tegelaseks rebane, täna aga hunt. Tuletasime lastega meelde, millistes muinasjuttudes on tegelaseks hunt. Lapsed oskasid nimetada "Hunt ja seitse kitsetalle", "Kolm põrsakest", "Punamütsike", "Hunt püüab jääaugust kala" jne. Viimast nimetatud muinasjuttu dramatiseeris õpetaja eelmise lennu lastega 1. klassis. Siin väike meenutus sellest =)
Võrdlesime, kuidas on muinasjuttudes kujutatud hunti ja kuidas rebast. Hundist valmis ka mõtete jagamise käigus mõistekaart:
Täna mängisime muinasjutupere mängu. Õpetaja oli muinasjutu "Varsa hind" lõiganud lõikudeks lahti ja jaotas igale lapsele ühe lõigu.
Nüüd tuli oma lõigule leida ka ülejäänud selle muinasjutu pereliikmed.
Lõigud tuli sättida õigesse järjekorda ja õppida seda muinasjuttu ilmekalt ja soravalt teistele esitama.
Pärast täitsime muinasjutu põhjal töölehte:
Õpetaja luges ette loo "Hunt, sokk ja kapsad". Lugu jutustas mehest, kes pidi teisele kaldale viima nii hundi, soku kui ka kapsad, kuid korraga mahtus paati vaid mees ja üks tegelastest veel. Lapsed pidid leidma lahenduse, kuidas mees seda tegi, et hunt ei sööks sokku ja sokk omakorda kapsaid ära. Lapsed nuputasid ja nuputasid ja välja nuputasid =) Joonistasime tahvlile vastuse skeemina:
Aga hundi kohta on palju teisigi nimetusi. Seda saime teada matemaatika tunnis, kui panime tahvlil kokku arvutamisdoominod. Mäng käib nii:
1) õpetaja paneb tahvlile esimese doomino kaardi ja lapsed arvutavad vastuse;2) üks laps tuleb klassi ette, võtab järgmise kaardi, mille esimene arv on eelmise ülesande vastus;
3) kui doomino on valmis, pöörab õpetaja kaardid teist pidi ja seal on hundi rahvapärased nimetused:
Tegime ka teise arvutamisloto, kus vastuseks muidugi tänane muinasjututegelane hunt:
Kunstiõpetuse tunnis joonistasime hundi maske:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar