Eesti keele tunni algul tuletasime meelde muinasjutu tunnused ning selleks oli meil abiks eelmises tunnis vaadatud slaidiprogramm.
Eile ja täna rääkisime loomamuinasjuttudest. Arutlesime, millised tunnused võiksid olla loomamuinasjuttudel ja koostasime laste arvamuste põhjal mõistekaardi:
Esimeseks muinasjututegelaseks oli rebane. Kõigepealt kuulasime muinasjuttu "Kuidas rebane oma saba karistas".
Seda saad veelkord kuulata siit: klõpsa "KUIDAS REBANE OMA SABA KARISTAS".
Meeleolu loomiseks pani õpetaja nutitahvlile ka rebase pildi:
Meeleolu loomiseks pani õpetaja nutitahvlile ka rebase pildi:
Teinegi muinasjutt oli rebase sabast. Lugesime töölehelt muinasjuttu "Kuidas rebane valge sabaotsa sai" ja täitsime muinasjutu kohta ka tööülesanded:
Arutlesime, mis oli kahes muinasjutus sarnast ja mis oli erinevat:
Vanarahvas kutsus rebast kavalpeaks, reinuvaderiks ja kanavargaks. Aga kuidas kutsuti teisi loomi rahvapäraste nimedega, seda nuputasime ristsõnas:
Tahvlil tegime tehete järjekorra ülesandeid, kus vastuseks tuli "POLAARREBANE":
Adele Mariel oli täna koolis kaasas oma isiklik polaarrebane =)Matemaatikatundi alustasime nagu tavaliselt peast arvutamisega. Õpetaja näitas tehtekaarti ja lapsed tõstsid vastuse üles arvukaartidega. Kel oli vastus kõige kiiremini leitud, tuli klassi ette, valis õige vastusekaardi ja pani tahvlile. Nõnda ilmus tahvlile tänane päevakangelane - rebane!
Tahvlil tegime tehete järjekorra ülesandeid, kus vastuseks tuli "POLAARREBANE":
Õpetaja jutustas, et maailmas on veel teisigi rebaseliike nagu näiteks kõrberebane ehk fennek.
Tavaliselt teeme me kuulamisülesandeid eesti keele tunnis, aga täna jagas õpetaja kuulamise töölehe ka matemaatika tunnis. Kõigepealt kirjutas iga laps vasakpoolsesse veergu, kui palju tema arvates töölehel nimetatud loomad kaaluvad. Nüüd kuulasime ülesannet ja täitsime parempoolse veeru. Mõnel lapsel läks loomade raskuse ära arvamine päris hästi, aga oli ka neid, kes oma arvamusega "päris metsa läksid" =)
Matemaatikat võib leida ka muinasjuttudes. Nutitahvlil nuputasime, millised arvud on seotud erinevate muinasjuttudega, Saime õnneks üheksast üheksa punkti, kuigi mõne muinasjutu puhul natuke kahtlesime ka =) Seda mängu saad ise veelkord mängida läbi siit:
Et pingis paigal on pikalt raske istuda, siis kehalise pausina laulsime ja tantsisime loo "What does the fox say?" järgi. Ühtlasi saime harjutada ka inglise keelt:
Laulus küsitakse, mis häält rebane teeb? No eks ikka sellist =)
Loodusõpetuse tunnis meenutasime muinasjuttu "Kuidas rebane oma saba karistas". Rebane uuris kõikide oma kehaosade käest, mida nemad tegid sel ajal, kui rebane koerte eest põgenes.
Nüüd vaatasime slaidiprogrammi rebase kehaosadest. Slaide saad vaadata siit (klõpsa lingile):
Rääkisime lisaks rebasele ka teistest loomadest.
Uurisime "Taskutarga" leheküljelt loomade kohta. Seda saad täpsemalt uurida-vaadata siit (klõpsa lingile): TASKUTARK
Lugesime õpikust peatükki "Loomad" ja seejärel täitsime oma töövihikut:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar