Oma T tähe õppimise tundi alustasime nagu tavapäraselt tähesalmiga.
Mängisime häälikumängu "Kalad", häälisime sõnu ja näitasime kaartidega, kus häälik T sõnas asub:
Eilses tunnis harjutasime trükitäht T kirjutamist, täna harjutasime aabitsa töövihikus sõnade kirjutamist:
Nüüd näitas õpetaja pilti kahest maskist ja lapsed nuputasid üsna ruttu välja, et see on teatri märk:
Teatri teemal jätkasimegi. Eile käisime klassiga vaatamas Rakvere teatri etendust "Põrsas Desmond ja sookolli lõks":
See oli lustakas lugu Vaarikametsa elanikest, üksteise aitamisest ja sõprusest. Arutlesime, kes olid loo tegelased, mida keegi neist oskas hästi teha ja kuidas nad ühiselt lahendusi leidsid. Aga ega ühes etenduses tööta ainult näitlejad. Õpetaja juhtis tähelepanu lavakujundusele, osalejate kostüümidele, valgustusele, helile. Ühises arutelus saime teada, et ühe etenduse lavale toomiseks on vaja lavastajat, kunstnikke, õmblejaid, helitehnikut, valgustajat, grimeerijat, lavatöölisi jne. Nüüd vaatasime pilte erinevatest ametitest teatris ja püüdsime ära arvata, mis ametit need inimesed peavad:
Tutvusime teatri mängukavaga:
Ka aabitsas oli juttu teatrist. Kõigepealt kuulasime juttu, seejärel harjutasid lapsed lugemist omaette ning lugesime kõvasti ka lause kaupa:
Eilses tunnis harjutasime trükitäht T kirjutamist, täna harjutasime aabitsa töövihikus sõnade kirjutamist:
See oli lustakas lugu Vaarikametsa elanikest, üksteise aitamisest ja sõprusest. Arutlesime, kes olid loo tegelased, mida keegi neist oskas hästi teha ja kuidas nad ühiselt lahendusi leidsid. Aga ega ühes etenduses tööta ainult näitlejad. Õpetaja juhtis tähelepanu lavakujundusele, osalejate kostüümidele, valgustusele, helile. Ühises arutelus saime teada, et ühe etenduse lavale toomiseks on vaja lavastajat, kunstnikke, õmblejaid, helitehnikut, valgustajat, grimeerijat, lavatöölisi jne. Nüüd vaatasime pilte erinevatest ametitest teatris ja püüdsime ära arvata, mis ametit need inimesed peavad:
Tutvusime teatri mängukavaga:
Ka aabitsas oli juttu teatrist. Kõigepealt kuulasime juttu, seejärel harjutasid lapsed lugemist omaette ning lugesime kõvasti ka lause kaupa:
Kuna aabitsa pilt oli hästi põnev ning seal oli palju detaile, siis otsisime pildilt hoolega T tähega algavaid sõnu.
Mängisime sõnapeitmismängu (õpetaja näitab sõnakaarti, lapsed otsivad kiirelt üles, kus lauses sõna peidus on):
Olime juba üsna pikalt paigal püsinud ning aeg oli teha liikumispaus. Täna loosisime sellised lõbusad tegevused:
Ja seejärel õppisime kirjutama kirjatähte T. Kõigepealt vaatasime tähe kirjutamist video pealt, siis harjutasime tähe kirjutamist õhku, tahvlile ning lõpuks kirjutasime tähti ka kirjavihikusse:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar