Tänase päeva teema oli "Ilm". Teemasse häälestuseks mõistatasime ilma kohta mõistatusi. Lugesime eesti keele õpikus luuletust "-20 kraadi".
Luuletuse juurest jõudsime temperatuuri mõõtmise juurde ja arutlesime millega ja miks temperatuuri mõõdetakse. Loodusõpetuse töövihikus vaatlesime pilte ning õppisime termomeetrit. Vaatasime, mida näitab klassi termomeeter. Seejärel tegime termomeetri kohta ülesandeid nii loodusõpetuse kui matemaatika töövihikutest:
Uurisime ilmakaarti ning täitsime selle põhjal tabelit:
Õpetaja näitas, kuidas internetist saab (www.ilm.ee) leida ilmaprognoosi. Vaatasime, millist ilma lubab ilmateade homme hommikul kell 9.00 ja kirjutasime andmed ka töövihikusse:
Nüüd asusime eesti keele töölehe kallale. Kuna õpetaja lõpetas töölehe koostamise eile õhtul väga hilja, siis olid töölehte lipsanud sisse ka mõned trükiapsud. Tähelepanelikumad leidsid need kohe üles =)
Esimeses ülesandes arutlesime, milline võiks olla ilm Kurrunurruvutisaarel:
Teises ülesandes arutasime, millistes ametites on kindlasti vaja teada ilmateadet. Lapsed pakkusid, et lendurid ja meremehed. Õpetaja sai siinkohal jutustada oma nooruspõlve tempudest - nimelt tegeles õpetaja langevarjuspordiga ja jutustas oma seiklustest ka lastele.
Kui õpetaja küsis, kas lastel on koolitulemiseks ka ilmateadet vaja, siis leidsid lapsed, et eriti mitte. Piisab sellest, kui hommikul aknast välja vaadata =)
Ka kolmanda ja neljanda ülesande tegime koos:
Lugesime lõbusat jutukest ilmastikunähtustest. Seejärel püüdis igaüks ise ülesannetega hakkama saada töölehe teisel poolel. Pärast kontrollisime oma tööd ka tahvlilt:
Õpetaja esitas küsimuse: "Millised on ilma tunnused?" ning laste arvamuste kohta valmis tahvlile mõistekaart:
Nüüd vaatasime õpetaja Raili Nurmela koostatud slaidiprogrammi "Ilm":
Luuletuse juurest jõudsime temperatuuri mõõtmise juurde ja arutlesime millega ja miks temperatuuri mõõdetakse. Loodusõpetuse töövihikus vaatlesime pilte ning õppisime termomeetrit. Vaatasime, mida näitab klassi termomeeter. Seejärel tegime termomeetri kohta ülesandeid nii loodusõpetuse kui matemaatika töövihikutest:
Uurisime ilmakaarti ning täitsime selle põhjal tabelit:
Õpetaja näitas, kuidas internetist saab (www.ilm.ee) leida ilmaprognoosi. Vaatasime, millist ilma lubab ilmateade homme hommikul kell 9.00 ja kirjutasime andmed ka töövihikusse:
Nüüd asusime eesti keele töölehe kallale. Kuna õpetaja lõpetas töölehe koostamise eile õhtul väga hilja, siis olid töölehte lipsanud sisse ka mõned trükiapsud. Tähelepanelikumad leidsid need kohe üles =)
Esimeses ülesandes arutlesime, milline võiks olla ilm Kurrunurruvutisaarel:
Teises ülesandes arutasime, millistes ametites on kindlasti vaja teada ilmateadet. Lapsed pakkusid, et lendurid ja meremehed. Õpetaja sai siinkohal jutustada oma nooruspõlve tempudest - nimelt tegeles õpetaja langevarjuspordiga ja jutustas oma seiklustest ka lastele.
Kui õpetaja küsis, kas lastel on koolitulemiseks ka ilmateadet vaja, siis leidsid lapsed, et eriti mitte. Piisab sellest, kui hommikul aknast välja vaadata =)
Ka kolmanda ja neljanda ülesande tegime koos:
Lugesime lõbusat jutukest ilmastikunähtustest. Seejärel püüdis igaüks ise ülesannetega hakkama saada töölehe teisel poolel. Pärast kontrollisime oma tööd ka tahvlilt:
Õpetaja esitas küsimuse: "Millised on ilma tunnused?" ning laste arvamuste kohta valmis tahvlile mõistekaart:
Nüüd vaatasime õpetaja Raili Nurmela koostatud slaidiprogrammi "Ilm":
Kes tahab veel ilma kohta rohkem teada saada, võib uurida siit: "ILM"
Olime saanud teadmisi juurde ning proovisime nüüd koostada uue mõistekaardi. Arutlesime, mis läks täppi ja mis mitte. Nii õppisime kahte mõistekaarti analüüsima.
Ka loodusõpetuse töövihikus lugesime algul omaette läbi kõik, mis käis ilma kohta, ning pärast vaatlesime pilte ja jutustasime, mida olime teada saanud:
Kunstitunnis tegime tänase teemaga üsna hästi sobivat tööd, aga paraku ei saanud enamus töödest valmis. Küünlaga joonistasime pilved ning akvarellidega maalisime tausta. Taeva taustale kleepisime vildikatega joonistatud suure õhupalli.
Jään põnevusega ootama homme valmivaid töid.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar