9. märts 2016

Loodusõpetuse tund

Eelmises tunnis rääkisime läbipaistvatest ja läbipaistmatutest nähtustest, vedelikest ja esemetest. Tunni algul kordasime õpitu üle. Tänases  tunnis keskendusime teemale "Vesi". Õpetajal olid kaasa võetud erinevad anumad, mille sees mitmesugused vedelikud, kuid kõik olid seotud veega. Lapsed vaatlesid vedelikke ja püüdsid ära arvata, mis vedelikud nendes anumates on.

Kõige lihtsam oli ära arvata kraanivesi, sest see pudel on õpetajal kogu aeg laua peal =)

Ka mullavesi arvati kohe ära. Õpetaja segas mulla hästi hoolega veega ära ja jättis siis settima. Mõne aja pärast oli hästi näha, et raskemad mullaosakesed ja liiv vajusid põhja, aga turbaebemed jäid pinnale ujuma:

Ka kohvivesi ei valmistanud raskusi. Seda vaid sellepärast, et õpetajal juhtus hommikul äpardus ja see purk läks ümber. Terve klass oli mõnusat kohvilõhna täis. Loodusõpetuse tunni jaoks tuli õpetajate toast uus kohv tuua =)

Ka järgmise vedeliku äraarvamine ei valmistanud raskusi. Pakuti seebivett, mis pole ju ka vale, aga lõpuks jõudsime õige lahenduseni - see on nõudepesuvahendi ja vee segu:

Viimase kahe vedeliku äraarvamine valmistas päris tõsist peamurdmist. Hoolimata sellest, et õpetaja mainis, et vedelik pole joodav, pakuti sidrunivett, limonaadi, meevett jne. Luise arvas, et see on liivaga segatud vesi ja Matilda pakkus merevett. Mõlemad vastused aitasid õige lahenduse poole ja ühise arutelu käigus selgus ka tõde - see on jõevesi:

Ja viimane oli tõeline pähkel. Vedelikku uuriti lähedalt, isegi nuusutati, aga ära ei suutnud seda keegi arvata. Tegemist oli hommikul lumehangest kogutud lumesulamisveega. Ilus puhas valge lumi ei olnud veena sugugi enam puhas. Lapsed lubasid lund enam mitte süüa =)

Nüüd tegime koos tööraamatu ülesandeid:
Koos vastustega

Tunni lõpus tegime eelmise tunni ja tänase tunni kohta väikese hindelise töölehe. Kodus jäi tööraamatus teha katsed ja selle tulemused kirja panna. Siis saame järgmises tunnis nende üle arutleda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar