17. veebruar 2016

Õppisime täishäälikuid

Tunni algul pani õpetaja tahvlile kummalise pildi ja pildi ümber sõnakaardid. Laste ülesanne oli sõnad õppida lugema ja seejärel need hästi hoolega meelde jätta:

Õpetaja tõmbas ekraani alla ja võttis iga kord ühe sõna ära, lapsed pidid mõistatama, mis sõnad plehku panid ja kirjutama need paberile. Võitjad olid Berit, Matilda ja Andre, kes märkasid, millised sõnad tahvlilt kadusid ja sõnad olid ka õigesti kirjutatud.
Nüüd läks lugu veelgi kummalisemaks, sest õpetaja kirjutas tahvlile sõna "kolikook" ja lapsed mõistatasid, mida see sõna võiks tähendada. Nii valmis sõnast mõistekaart:

Et siiski teada saada, kes või mis see kolikook on, lugesime õpikust sellenimelist pala:

Nüüd selgus ka, mida see kolikook siis tähendab. Jutu tegelane kratt Kata mõtles ja kirjutas hoopis koolikokast, mitte kolikoogist =)
Et meiega selliseid apsusid ei juhtuks, asusime hoolega harjutama täishäälikute pikkuste tundmist. Kõigepealt tuletasime täishäälikud meelde "Tähelaulu" lauldes:

Seeärel vaatasime slaide. Neid saad veelkord vaadata siit:
Õppeslaidid "TÄISHÄÄLIKU PIKKUS"

Tegime üheskoos töövihiku harjutusi ja kontrollisime oma tööd tahvlilt:

Tunni lõpus mängisime kordamiseks mängu "Kakskümmend küsimust". Kõige usinamad ja kiiremad vastajad küsimustele olid Matilda, Luise Susanna, Kristin Britt, Berit ja Ketlin. Õigeid vastuseid teadsid teisedki, aga vastata sai see, kel käsi kõige enne püsti =) Seda mängu saad veelkord mängida siit:
Mäng "KAKSKÜMMEND KÜSIMUST"

Arvutitunnis harjutasime täishäälikute pikkusi õppemänge mängides:
"LOE, UURI JA KIRJUTA" 1
"LOE, UURI, KIRJUTA 2"
"VALI ÕIGE"
"VALI ÕIGE LAUSE LÕPP"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar