12. veebruar 2024

Kolikook või koolikokk =)

Tunni algul pani õpetaja tahvlile kummalise pildi ja pildi ümber sõnakaardid. Laste ülesanne oli sõnad 1 minuti jooksul need hästi hoolega meelde jätta. Iga rühm kirjutas sõnad paberile üles ja kel oli kõige rohkem õigeid vastuseid, oli võitja.


Nüüd läks lugu veelgi kummalisemaks, sest õpetaja kirjutas tahvlile sõna "kolikook" ja lapsed mõistatasid, mida see sõna võiks tähendada ja millest võiks kolikook tehtud olla.  Nii valmis sõnast ka mõistekaart:

Et siiski teada saada, kes või mis see kolikook on, lugesime õpikust sellenimelist pala:

Nüüd selgus ka, mida see kolikook siis tähendab. Jutu tegelane kratt Kata mõtles ja kirjutas hoopis koolikokast, mitte kolikoogist =)

Jagasime tegelaskujud laste vahel ära ja igaüks harjutas oma osa lugemist. Seejärel lugesime pala ka klassi ees.

Seejärel jutustasime lugu ka pildiseeria abil:

Et meiega selliseid apsusid ei juhtuks, nagu juhtus Kataga, asusime hoolega harjutama täishäälikute pikkust. Kõigepealt tuletasime täishäälikud meelde "Tähelaulu" lauldes:

Tegime üheskoos töövihikus harjutust kolikoogi koostisainete kohta =)

Nüüd ladusime sõnu oma ladumisaabitsasse. Et sõnad ikka tõesti õigesti kirjutatud saaksid, "laotasime" häälikuid kehale ja kontrollisime häälikupikkuseid käemärkidega.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar