7. veebruar 2024

Elus või eluta? Kes või mis?

Loodusõpetuse tunnis õppisime mõisteid "elus loodus" ja "eluta loodus". Võrdlesime pildil inimest ja kivi. Inimesed toituvad, hingavad, kasvavad, liiguvad ja saavad järglasi. Järelikult kuuluvad nad elus looduse hulka. Kivid aga mitte, järelikult on nad eluta loodus. 

Samamoodi võrdlesime vesiroosi ja vett. Siit tegime järelduse, et loomad ja taimed on elus. Päike, õhk, vesi, kivid ja asjad on eluta.
 

Nüüd uurisime oma õpikupilte ja arutlesime nende üle:

Nüüd tegime väikese mängu, kus saime ka liikuda. Õpetajal olid klassi laiali jagatud "Jah-emotikon" ja "Ei-emotikon". Ning kes kahtleb oma vastuses, sai valida ka "Ei tea-emotikoni" vahel". Õpetaja hakkas esitama väiteid ja lapsed liikusid õige emotikoni juurde.
Näiteks: Karu on elus (jah). Laud on elus (ei). Sipelgad on elus (jah) jne. 




Aga vaidluseks läks väite juures "Kuivatatud lilled on elus". Siin jagunesid lapsed arvamuselt kaheks. Aga kui laps oskas oma arvamuse ära põhjendada, oli tal õigus. Tõsi on, et suvel kasvasid need lilled õpetaja peenras ja olid elus. Siis aga kuivatas õpetaja need ära ja nad muutusid elutuks, aga samas pudenes õitest seemneid ehk nendest saab külvata uued seemned =) Kas siis on elus loodus või ei =)


Nüüd täitsime töövihiku ülesandeid

Eesti keele tunnis sobitasime kokku lotot "Kes? või "Mis?"


Tahvlilolevad sõnad olid abiks töölehe harjutuse tegemiseks. Nüüd tegime ka ülejäänud ülesanded ära ning ühtlasi kordasime õpitud keelereegleid:


Mida teeb? lõpus käib -B. Õppisime ka kirjutama kirjatähte b ja just täna sobis see suurepäraselt ka meie keeleteemaga:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar