9. mai 2022

Ämblikud

Seekordse  teemana käsitlesime selgrootute klassi kuuluvaid ämblikke. Ämblikud ei ole putukad, vaid ämblikulaadsed ning neil on kaheksa jalga.

Teemasse häälestuseks kuulasime tunni algul laulu "Ämblik". saime teada, et ämblikud on head loomad ja neid ei pea sugugi kartma.


Tegime vihikusse kaks mõistekaarti. Esimesele mõistekaardile kirjutasime, mida me ämblike kohta juba teame:

Teisele mõistekaardile kirjutas iga laps oma mõtted, mida ta tahaks teada saada:

Kuulasime ja vaatasime tuntud ämblikuteadlase juttu ämblikest. Katkend pärineb saatest "Lastetuba" ja kannab pealkirja "Ägedad ämblikud". Ämblikuteadlase juttu oli väga vahva kuulata, sest ta teab nende kohta nii palju. 



Nüüd täiendasime oma mõistekaarti, kuid seekord kirjutasime uue info teise värviga:

Õpetaja luges ette loo "Ämbliku kevadine mets". Ka sellest loost saime uusi tarkusi juurde, mis said kirja ka mõistekaardile.

Jällegi täiendasime oma mõistekaarti.

Lugesime oma eesti keele õpikust pala "Ämblik" (raamatust "Charlotte koob võrku"):
Ka sellest loost saime natuke teadmisi juurde ja panime need mõistekaardile kirja. Lõpuks nägi meie mõistekaart juba selline:

Vaatasime üle ka selle mõistekaardi, kus kirjas, mida tahame teada saada. Vaatasime üheskoos, kas saime oma küsimustele vastused:

 Täitsime  töövihikuharjutust:

Tuletasime meelde omadussõnad ja moodustasime nende sõnadega lauseid:


Ämblike kohta saad juurde lugeda siit: "ÄMBLIKUD"

Matemaatikatunnis harjutasime peastarvutamist ning tehete järjekorda. Õpetaja näitas tehtekaarti ja lapsed arvukaartidega vastust. Seejärel käisid lapsed kordamööda vastuseid tahvlile sättimas. Välja tuli tänase päeva tegelane - ämblik!

                           
                                      

Kui tavaliselt koostab õpetaja lastele arvutamis-värvimise töölehti, siis seekord jagas õpetaja lastele "toorikud" ja lapsed ise koostasid töölehe. See oli laste jaoks huvitav kogemus.  Seejärel vahetasime omavahel töölehti ning lapsed täitsid mitte enda koostatud, vaid sõbra tehtud töölehte:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar