3. detsember 2021

Raha, raha, raha!

Reklaamide teema juurest jõudsime sujuvalt raha teemani. Kui hommikuti kipuvad lapsed olema unisevõitus, siis rahateema pani kõigil silmad särama =)

Teemasse häälestumiseks kuulasime-vaatasime meeleolukat laulu "Rahalaul":


Õpetaja rääkis raha ajaloost, millal ja miks raha kasutusel võeti, sest algul vahetasid inimesed omavahel erinevaid kaupu.

Uurisime üheskoos inimeseõpetuse õpikust  miks ja kus on tänapäeval raha vaja ning täitsime töövihikuülesandeid:

Arutlesime, kas ja miks on taskuraha vajalik. Kodus jäi oma taskuraha kohta teha väike analüüsiv ülesanne.
Vaatasime erinevatest rahadest fotosid.



Õpetajal olid kaasa võetud Eesti kroonid ja sendid. Õpetaja tutvustas lastele rahatähtede peal olevaid tähtsaid Eesti inimesi. 


Kuna 100- ja 500-kroonist õpetajal kaasas ei olnud, siis vaatasime neid piltide pealt:


Nuputasime anagramme lahendada ning saime teada, milliseid rahaühikuid kasutati varem või kasutatakse ka praegu erinevates maades. Et see raske töö veidi kergem oleks, kirjutas õpetaja õiged vastused segamini järjekorras tahvlile:

Lugesime töölehelt pala "Nimi müüb":

Töölehe teiselt poolt leidsime muinasjutu "Jänese-isanda rahapada", kus üheaegselt lugemisega tõmbasime tekstist üleliigsed sõnad maha:



Kuulasime kahte muinasjuttu raamatust "Külaliste leib". Lapsed kirjutasid kuulamise ajal vihikusse, kes olid loo tegelased ja mis oli loos õpetlikku. Pärast arutlesime lugude üle ja leidsime, et kahte juttu sidus mõte, et ei tohi olla kade ning ahnus toob teenitud karistuse


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar