12. oktoober 2020

Uurisime geomeetrilisi kujundeid

Matemaatikatundides uurime juba mõnda aega geomeetrilisi kujundeid. Selles postituses siis ongi ülevaade, kuidas me kujundeid õppisime.

Kõigepealt saime selgeks tasapinnalised kujundid. Rühmatöös kehastusime õpetajateks ja õpetasime kaaslastele kujundeid ja  kirjeldasime nende omadusi:


Tasapinnalised kujundid olid meil nüüd selged ning saime nendest tahvlile skeemi koostada. Õpetaja tekitas oma erinevate küsimustega kujundite kohta lastes algul suurt segadust, aga koos arutledes jõudsime huvitavate järeldusteni:
- ruut on ristkülik, aga kõik ristkülikud ei ole ruudud
- ruut ja ristkülik on mõlemad nelinurgad
- kolmnurk, nelinurk, viisnurk, kuusnurk jne on teise sõnaga hulknurgad.

Nüüd õppisime ka ruumilisi geomeetrilisi kujundeid:

Oma teadmisi saime proovile panna töövihikuülesandeid täites:


Harutasime kujundid lahti pinnalaotuseks ja panime tagasi kokku:

Uurisime erinevaid püramiide ja oma uurimistulemused panime kirja töövihikusse:


                                           

Kõige paremini jäävad asjad meelde, kui neid praktiliselt ka läbi teha. Paigutasime kujundid sobiva nimetuse juurde:


Tegime nuputamisülesandeid ning otsisime kujunditest kolmnurki ja nelinurki. Selgus, et see oli päris keeruline:

Ka töövihikus olid vahvad nuputamisülesanded:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar