26. aprill 2016

"Meie perekond"

Hommikuringis rääkisime, mida me tänastes eesti keele tundides tegema hakkame ja mida harjutame.
Klassi tagasi minnes võttis igaüks aardelaekast ühe sedeli, aga mida sellega peale hakatakse, selgus alles hiljem.

Kõigepealt kuulasime hästi tähelepanelikult plaadilt erinevaid hääli ja kirjutasime vihikusse üles, kes meie arvates neid häälitsusi teevad:


Pärast kuulamist arutasime, mis vihikusse kirja sai ning kontrollisime oma tööd tahvlilt. Ühtlasi kordasime üle  õpitud keelereeglid :
- sulghäälikute pikkused;
- sõna algul on tavaliselt k,p,t;
- s-i kõrvale kirjutame tavaliselt k,p,t;
- mitmuse lõpus on d.


Õpetaja andis järgmiseks ülesandeks väikese vihje, et kuulamisülesandes on kirjas järgmise loo tegelane või tegelased. Aga kes, seda tuli nüüd tähelepanelikult kuulata. Õpetaja luges loost ette erinevaid  sõnu ning üheskoos ennustasime, kes võiksid olla loo tegelased. Nendest valmis tahvlile ka mõistekaart:


Nüüd palus õpetaja hoolikalt lugeda oma laual olevat sedelit ning õppida see lausejupike soravalt lugema. Kui eelmistes ülesannetes oli oluline tegevus tähelepanelikult kuulata, siis nüüd lisandus siia juurde veel tähelepanelik jälgimine ja oma lause õigeaegne lugemine:



Pärast lugemist vaatasime tahvlil olevat mõistekaarti ja kustutasime ennustatud valed tegelased ära:

Jagasime end kolmeliikmelisteks rühmadeks ning õpetaja andis igale rühmale sama loo, aga seekord oli lugu lõigatud kolmeks osaks. Lapsed jaotasid omavahel osad ära ja harjutasid oma osa lugemist. Kui igaüks oli piisavalt oma teksti lugemist harjutanud, lugesid rühmad loo ette juba tervikuna. Oluline oli jälgida ka ilmekust.
Kolmeks osaks jagatud tekst

Järgmises ülesandes näitasime loovust ja oskust esineda erinevates rollides. Ülesanne oli järgmine:
1) Te olete lapsed, kes tulevad õhtul koju ja on väga mustad. Mida te ütlete oma vanematele, kuidas te mustaks saite?
2) Kujutage ette, et oled ema või isa. Mida ütleksite oma lapsele, et temast korralik, puhas ja töökas inimene kasvaks?

Õpetaja andis ettevalmistamiseks aega viis minutit. Seejärel esitasid rühmad oma mininäidendi klassile. Kahjuks filmida ei saanud, sest aku oli tühjaks saamas =(




Rühmatöö viimane ülesanne oli oma rühmatööle hinnang anda. Selleks kasutasime oma "nägude süsteemi". Selleks, et oma tööd paremini analüüsida, andis õpetaja ette väikesed abipunktid:
- Kuidas läks rühmas osade jaotamine?
- Kas kõik lapsed osalesid hoolega rühmatöös?
- Kas kõik olid üksteise vastu viisakad?
- Kuidas õnnestus rühmas lugemise õppimine ja näidendi väljamõtlemine?
Lapsed olid enda vastu väga ausad ja enamus hindas oma tööd õigesti ning oskas oma arvamust ka põhjendada. Hinnangud olid järgmised:

Üks rühm leidis, et tegid suurepärast tööd. Viis rühma arvas, et läks nii ja naa ja oleks saanud paremini. Üks rühm leidis, et nendel täna rühmatöö ei õnnestunud kuna tülitseti ja öeldi üksteisele halvasti.

Tunni lõpus täitis iga laps iseseisvalt tänase loo kohta lugemistesti:

Kaks eesti keele tundi möödus lennates ning aeg oli teha kokkuvõtteid, mida täna õpiti ja harjutati. Üheskoos valmis tahvlile selline kokkuvõte:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar