Tänast päeva läbis aabitsaloo teema "Siili mure". Siil ei saanud aru, miks ta unine on ja ei suuda koolis enam keskenduda. Õnneks pöördus ta oma murega õpetaja poole, kes sai siili murest väga hästi aru. Käes on hilissügis ja siilid jäävad ju talveunne. Arutlesime lastega, kas neil on ka aeg-ajalt muresid ning kelle poole nemad murede puhul pöörduvad ja miks on oluline oma muredele lahendusi otsida.
Nüüd moodustasime tahvlile loo põhjal piltskeemi. Arutlesime, kes veel talveunne jäävad või külma eest hoopis lõunamaale lendavad. Moodustasime piltskeemi põhjal erinevaid kahekõnesid, mida piltskeemi tegelased võiksid omavahel rääkida.
Õpetaja jagas lastele sama loo, aga laused olid segamini aetud. Esimese ülesandena tuli laused nummerdada õigesse järjekorda:
Seejärel lõikasid lapsed lausekaardid välja ja kleepisid õiges järjekorras vihikusse. Oma tööd sai tahvlilt kontrollida:
Õpetaja juhendamisel mõtlesid lapsed siili kohta jutukese. Häälisime enne kirjutamist kõik sõnad läbi ja kirjutasime vihikusse:
Tuletasime veelkord meelde, millistel sõpradel võis siiliga sarnaselt sama mure olla ning vaatasime slaidiprogrammi "Loomad talvel"(klõpsa suurendamiseks pildile):
Nüüd moodustasime tahvlile loo põhjal piltskeemi. Arutlesime, kes veel talveunne jäävad või külma eest hoopis lõunamaale lendavad. Moodustasime piltskeemi põhjal erinevaid kahekõnesid, mida piltskeemi tegelased võiksid omavahel rääkida.
Õpetaja jagas lastele sama loo, aga laused olid segamini aetud. Esimese ülesandena tuli laused nummerdada õigesse järjekorda:
Seejärel lõikasid lapsed lausekaardid välja ja kleepisid õiges järjekorras vihikusse. Oma tööd sai tahvlilt kontrollida:
Õpetaja juhendamisel mõtlesid lapsed siili kohta jutukese. Häälisime enne kirjutamist kõik sõnad läbi ja kirjutasime vihikusse:
Tuletasime veelkord meelde, millistel sõpradel võis siiliga sarnaselt sama mure olla ning vaatasime slaidiprogrammi "Loomad talvel"(klõpsa suurendamiseks pildile):
Vahetunnis anti tore varjuteatri etendus, kus tegelasteks loomad:
Kunstitunnis joonistasime otse loomulikult päeva peakangelast - siili. Kui õpetaja ütles, et joonistusvahendiks on ainult harilikud pliiatsid, siis käis klassis kerge pettumusenohin läbi. Aga kui õpetaja lisas, et lapsed saavad töö tegemisel kasutada erinevaid pliiatseid ja ka grafiitpliiatseid, mida kasutavad kunstnikud, siis oldi õhinal kohe nõus. Õpetaja laua juures sai väikeste rühmadena pliiatseid proovida ja katsetada. Ühiselt leiti, et kõige paremad on HB8 pliiats ja grafiitpliiatsid, sest need on mõnusad pehmed ning nendega on kerge joonistada.
Kui lastel siilid valmis, näitas õpetaja, kuidas kustukummi abil saab siili okkaid muuta ruumilisemaks ja pilti huvitavamaks. Selleks tuleb kustukummi serva või nurgaga tõmmata üsna tugevasti triipe ja need kohad muutuvad siis heledamaks. See tekitas lastes rõõmsat elevust. Siis aga hakkasid kostma kerged murenoodid, sest kustukummid olid tõesti väga-väga mustad. Õpetaja näitas, kuidas kustukummid kergelt puhtaks saada. Selleks tuleb kustukummi musti kohti nühkida vastu puhast paberit ja kustukas on jälle nagu uus. Nüüd sai õpetaja lausa "võluri" tiitli =)
Kui aabitsapalas oli siil murelik, siis meie siilid tulid välja rõõmsailmelised, sest siil leidis murele lahenduse ning muretseda enam polnud põhjust:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar