29. jaanuar 2014

Aktiivõpe "Mõtle, uuri, avasta"

Seekordse aktiivõppe teema oli "Mõtle, uuri ja avasta". Mitte alati ei ole elus tähtis tekkinud küsimustele vastamisel meie teadmised, vaid vahel on hoopis olulisem osata vajalikku infot otsida raamatutest. Aga missugune on see õige raamat, kust seda teavet otsida? Just seda me eile harjutasimegi. Jagunesime viieks rühmaks. Igale rühmale oli õpetaja koostanud  küsimustiku. Küsimused oli väga erinevatest valdkondadest: lindudest-loomadest, leiutistest, kunstnikest, kirjanikest, maailma kuulsatest paikadest, loodusnähtustest, müütilistest olenditest,  inglise keelest, võõrsõnadest kuni jalgpallini välja. Lastel tuli raamatute hulgast leida see õige ja oma küsimustele vastused otsida. Seekord oli õpetaja eesmärgiks õpetada koos töötamist ja iga küsimuse korral harjutada ühist saadud info läbi arutamist ja õppida oma tööd ka kaaslastele esitlema.  Tööde esitlemisel selgusid ka mõned apsud ehk mis juhtub siis, kui teksti väga põhjalikult ei loe ja vaatad ainult pilte =). Näiteks olid esimesed kirja leiutajad siiski sumerid, mitte egiptlased ja hiinlased, nagu lapsed pakkusid. Alates 3100 aastat enne Kristust hakkasid egiptlased kasutama hieroglüüfe. Hiinlased leiutasid paberi ja trükikunsti. Juhtus ka seda, et küsimustele "osati vastata" nii, et õpetaja ja ka teised lapsed ei pannud tähele, et tegelikult õiget vastust ei tulnudki (ka see on omamoodi oskus =) ) Seda märkas õpetaja alles hiljem videosid üle kuulates-vaadates. Kahjuks ei saanud täna kuulata viienda rühma esitlust, kuna üks lastest puudus ja töö oli jäänud tema kätte. Aga ootame huviga, mida põnevat nemad teada said.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar