Kuigi õues on alles täitsa sügisesed vihmased ilmad, unistame meie lumest ja talvest. Selle nädala üldõpetuse teemaks oli meil "Lumememm". Häälestuseks luges õpetaja ette luuletuse "Kes see on?"
Eesti keele tunnis tegime rühmatööd. Rühmad loosisime nimepulkadega:
Kõigepealt tuletasime meelde koostöö reeglid ning õpetaja selgitas töö ülesanded. Seejärel jagas õpetaja igale rühmale lõigud muinasjutust "Lumememme reis". Ühiselt pidid lapsed muinasjutu lõigud järjestama õigesse järjekorda. See osutus päris keeruliseks ülesandeks. Kui jutt koos, jagasid lapsed lõigud omavahel ära ja harjutasid lugemist. Nüüd loeti lugu uuesti ette ja arutleti, mis on loos õpetlikku ja mida uut lapsed teada said.
Esitasime jutukesi ka klassi ees. Kõige paremini luges rühm koosseisus Martti, Rasmus, Adele Marie ja Roosi
Ladusime sõnu liikuvasse aabitsasse. Enne häälisime sõnu, siis tuletasime meelde keelereeglid ja Pärast kontrollisime sõnad tahvlilt ära.
Harjutasime kirjatehnikat ning kirjutasime tahvlilt vihikusse väikese jutukese. Õppisime selgeks uue reegli: mida teeb lõppu kirjutame -B, mida teevad lõppu kirjutame -VAD.
Ka järgmisel päeval lugesime lumememmest. Töölehel oli jutt lumememmest, kes polnud üldse rahul oma ninaga. Kõigepealt luges õpetaja loo ette, seejärel harjutasid lapsed lugemist omaette. Lugesime lause kaupa ning seejärel ka ilmekalt klassi ees. Pärast arutlesime loo üle ja vastasime koos küsimustele.
Ladusime liikuvasse aabitsasse lauseid. Ikka ja jälle saime niimoodi üle korrata, kuidas neid sõnu õigesti kirjutatakse.
Vaatasime südamlikku filmi "Lumememm Lumme". See on lugu linnast, kus kõik elavad reeglite järgi ega mäletagi enam midagi võlukunstist. Ent Lumememm Lumme teab alati, kus tema järgi kõige suurem vajadus parasjagu on. Lumme aitab linnaelanikel meelde tuletada, kuidas uskuda imedesse.
Kirjutasime vihikusse talvest mõistatusi:
Matemaatikatunnis harjutasime peastarvutamist lotot kokku pannes. Välja tuli pilt lumememmest:
Tuletasime meelde geomeetriliste kujundite nimetused:
Seejärel harjutasime liitmist-lahutamist arvutamistöölehte värvides:
Kunstiõpetuse tunnis valmisid tööd lumememmedest. Õppisime tegema ribavoltlõiget ja nii tekkisid "võluväel" terve rida lumememmesid. Seejärel proovisime lumememmedel edasi anda erinevaid näoilmeid. Eks meiegi oleme mõnikord rõõmsad, kurvad, üllatunud, imestunud, tõsised, pahased, unised jne.
Idee pärineb raamatust "Kaunistusi jõuludeks":
Eesti keele tunnis tegime rühmatööd. Rühmad loosisime nimepulkadega:
Esitasime jutukesi ka klassi ees. Kõige paremini luges rühm koosseisus Martti, Rasmus, Adele Marie ja Roosi
Ladusime sõnu liikuvasse aabitsasse. Enne häälisime sõnu, siis tuletasime meelde keelereeglid ja Pärast kontrollisime sõnad tahvlilt ära.
Harjutasime kirjatehnikat ning kirjutasime tahvlilt vihikusse väikese jutukese. Õppisime selgeks uue reegli: mida teeb lõppu kirjutame -B, mida teevad lõppu kirjutame -VAD.
Ka järgmisel päeval lugesime lumememmest. Töölehel oli jutt lumememmest, kes polnud üldse rahul oma ninaga. Kõigepealt luges õpetaja loo ette, seejärel harjutasid lapsed lugemist omaette. Lugesime lause kaupa ning seejärel ka ilmekalt klassi ees. Pärast arutlesime loo üle ja vastasime koos küsimustele.
Harjutatud teksti peale kirjutasime järgmises tunnis etteütlust.
Vaatasime südamlikku filmi "Lumememm Lumme". See on lugu linnast, kus kõik elavad reeglite järgi ega mäletagi enam midagi võlukunstist. Ent Lumememm Lumme teab alati, kus tema järgi kõige suurem vajadus parasjagu on. Lumme aitab linnaelanikel meelde tuletada, kuidas uskuda imedesse.
Kirjutasime vihikusse talvest mõistatusi:
Tuletasime meelde geomeetriliste kujundite nimetused:
Seejärel harjutasime liitmist-lahutamist arvutamistöölehte värvides:
Kunstiõpetuse tunnis valmisid tööd lumememmedest. Õppisime tegema ribavoltlõiget ja nii tekkisid "võluväel" terve rida lumememmesid. Seejärel proovisime lumememmedel edasi anda erinevaid näoilmeid. Eks meiegi oleme mõnikord rõõmsad, kurvad, üllatunud, imestunud, tõsised, pahased, unised jne.
Idee pärineb raamatust "Kaunistusi jõuludeks":
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar