19. november 2019

Sõbrad I ja J

Saime tuttavaks J tähe tegelase jänes Jukiga. Nagu ikka, mõtlesime ka seekord pildi kohta sõnu:
                                                 

Seejärel vaatasime, kus asub J täht tähestikus ning millises tähemajas. Saime teada, et J on suluta kaashäälik ning ta võib olla kas lühike (näiteks: maja) või ülipikk (näiteks: läksin majja).
Otsisime aabitsa töövihikust  üles J tähe ja harjutasime tähe kirjutamist.

 Nüüd luges õpetaja ette loo jänes Jukist:
                                      

 Selgus, et Juki ei kuulanud ema sõna, sõi talvel palju jäätist ning muutus seetõttu jääkujuks. Õnneks andis Juki ema Jukile kuuma teed ja Jukist sai jälle asja. Rääkisime lastega jonnimisest ning arutasime, kas jonniga saavutavad nad oma tahtmist. Selgus, et tavaliselt mitte. Õpetaja andis lastele ühe salanipi, kuidas oma soove ellu viia ilma jonnita, aga see jäägu siinkohal saladuseks =).
Lugesime teemakohast luuletust jänesest ja jonnimisest. Kuulasime ka õpetlikku laulu "Jorupilli jonn", kus lauldi, et jonnipunni ei taha keegi tuppa lasta.

Kuna olime üsna kaua suutnud vagusi paigal püsida, siis tegime väikese kehalise pausina jääkujusid ja jonnikujusid:



Lugesime oma aabitsast toredaid lugusid:

Õppisime selgeks ka uue keelereegli:
                                    
Harjutasime reegli kasutamist ka töövihikuharjutusi tehes ning nüüd teame, millal sõnas kirjutada i ja millal j:
                                      

Kunstitunnis joonistasime pilte mõnusast maiusest jäätisest.
Töövahenditeks olid vildikad ning seetõttu jagas õpetaja lastele töö tegemiseks vildikapaberid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar