Seekordse teemana käsitlesime selgrootute klassi kuuluvaid ämblikke. Ämblikud ei ole putukad, vaid ämblikulaadsed ning neil on kaheksa jalga.
Teemasse häälestuseks kuulasime tunni algul laulu "Ämblik". saime teada, et ämblikud on head loomad ja neid ei pea sugugi kartma.
Kuulasime ja vaatasime tuntud ämblikuteadlase juttu ämblikest. Katkend pärineb saatest "Lastetuba" ja kannab pealkirja "Ägedad ämblikud". Ämblikuteadlase juttu oli väga vahva kuulata, sest ta teab nende kohta nii palju. Lapsed ütlesid, et ta teab ämblikest isegi rohkem kui õpetaja =)
Seesama ämblikuteadlane jutustas väikeses videoklipis, kuidas ämblik võrku koob. Seda saad veelkord vaadata siit: "KUIDAS ÄMBLIK VÕRKU KOOB?"
Nüüd lugesime 7. klassi õpilase kirjutatud jutukest "Vennad Ristiämblikud" (ajakiri "Hea Laps") a vastasime pala kohta küsimustele.
Tuletasime meelde omadussõnu ja moodustasime nende sõnadega lauseid:
Matemaatikatunnis harjutasime peastarvutamist ning tehete järjekorda. Õpetaja näitas tehtekaarti ja lapsed numbrikaartidega vastust. Seejärel käisid lapsed kordamööda vastuseid tahvlile sättimas. Välja tuli tänase päeva tegelane - ämblik!
Kui tavaliselt koostab õpetaja lastele arvutamis-värvimise töölehti, siis seekord jagas õpetaja lastele "toorikud" ja lapsed ise koostasid töölehe. See oli laste jaoks huvitav kogemus. Seejärel vahetasime omavahel töölehti ning lapsed täitsid mitte enda koostatud, vaid sõbra tehtud töölehte:
Kunstiõpetuse tunnis tegime toredaid töid ämblikest. Selleks oli õpetaja varunud ka vajalikud vahendid:
Kõigepealt joonistasime küünlaga paberile ämblikuvõrgu. Seejärel tegime paberi märjaks ja maalisime akvarellitehnikas tausta erinevate toonidega. Akvarellitehnika juures on tähtis see, et värvid omavahel seguneksid ja sulanduksid. Nüüd puistasime töö peale soola. Sool imab üleliigse niiskuse pildilt ja "joonistab" tööle huvitavaid mustreid. Seejärel panime oma tööd kuivama:
Sel ajal kui tööd kuivasid, voolisime plastiliinist ämblikke, jalad tegime karvatraadist ja sättisime silmad pähe. Kuuma liimiga aitas õpetaja ämblikud paberi külge kinnitada.
Teemasse häälestuseks kuulasime tunni algul laulu "Ämblik". saime teada, et ämblikud on head loomad ja neid ei pea sugugi kartma.
Kuulasime ja vaatasime tuntud ämblikuteadlase juttu ämblikest. Katkend pärineb saatest "Lastetuba" ja kannab pealkirja "Ägedad ämblikud". Ämblikuteadlase juttu oli väga vahva kuulata, sest ta teab nende kohta nii palju. Lapsed ütlesid, et ta teab ämblikest isegi rohkem kui õpetaja =)
Seesama ämblikuteadlane jutustas väikeses videoklipis, kuidas ämblik võrku koob. Seda saad veelkord vaadata siit: "KUIDAS ÄMBLIK VÕRKU KOOB?"
Nüüd lugesime 7. klassi õpilase kirjutatud jutukest "Vennad Ristiämblikud" (ajakiri "Hea Laps") a vastasime pala kohta küsimustele.
Tuletasime meelde omadussõnu ja moodustasime nende sõnadega lauseid:
Matemaatikatunnis harjutasime peastarvutamist ning tehete järjekorda. Õpetaja näitas tehtekaarti ja lapsed numbrikaartidega vastust. Seejärel käisid lapsed kordamööda vastuseid tahvlile sättimas. Välja tuli tänase päeva tegelane - ämblik!
Kui tavaliselt koostab õpetaja lastele arvutamis-värvimise töölehti, siis seekord jagas õpetaja lastele "toorikud" ja lapsed ise koostasid töölehe. See oli laste jaoks huvitav kogemus. Seejärel vahetasime omavahel töölehti ning lapsed täitsid mitte enda koostatud, vaid sõbra tehtud töölehte:
Kunstiõpetuse tunnis tegime toredaid töid ämblikest. Selleks oli õpetaja varunud ka vajalikud vahendid:
Kõigepealt joonistasime küünlaga paberile ämblikuvõrgu. Seejärel tegime paberi märjaks ja maalisime akvarellitehnikas tausta erinevate toonidega. Akvarellitehnika juures on tähtis see, et värvid omavahel seguneksid ja sulanduksid. Nüüd puistasime töö peale soola. Sool imab üleliigse niiskuse pildilt ja "joonistab" tööle huvitavaid mustreid. Seejärel panime oma tööd kuivama:
Sel ajal kui tööd kuivasid, voolisime plastiliinist ämblikke, jalad tegime karvatraadist ja sättisime silmad pähe. Kuuma liimiga aitas õpetaja ämblikud paberi külge kinnitada.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar