13. mai 2024

"Meie perekond"

 

Hommikuringis rääkisime, mida me tänastes eesti keele tundides tegema hakkame ja mida harjutame.


Kõigepealt kuulasime hästi tähelepanelikult plaadilt erinevaid hääli ja kirjutasime vihikusse üles, kes meie arvates neid häälitsusi teevad:

Pärast kuulamist arutasime, mis vihikusse kirja sai ning kontrollisime oma tööd tahvlilt. Ühtlasi kordasime üle  õpitud keelereeglid :
- sulghäälikute pikkused;
- sõna algul on tavaliselt k,p,t;
- s-i kõrvale kirjutame tavaliselt k,p,t;
- mitmuse lõpus on d.


Õpetaja andis järgmiseks ülesandeks väikese vihje, et kuulamisülesandes on kirjas järgmise loo tegelane või tegelased. Aga kes, seda tuli nüüd tähelepanelikult kuulata. Õpetaja luges loost ette erinevaid  sõnu ning üheskoos ennustasime, kes võiksid olla loo tegelased. Nendest valmis tahvlile ka mõistekaart:



Nüüd võttis igaüks endale ühe sedeli ja õpetaja palus hoolikalt õppida see lausejupike soravalt lugema. Kui eelmistes ülesannetes oli oluline tegevus tähelepanelikult kuulata, siis nüüd lisandus siia juurde veel tähelepanelik jälgimine ja oma lause õigeaegne lugemine:

Pärast lugemist vaatasime tahvlil olevat mõistekaarti ja kustutasime ennustatud valed tegelased ära:

Loosisime pusledega end neljaliikmelisteks rühmadeks ning õpetaja andis igale rühmale sama loo, aga seekord oli lugu lõigatud neljaks osaks. Lapsed jaotasid omavahel osad ära ja harjutasid oma osa lugemist. Kui igaüks oli piisavalt oma teksti lugemist harjutanud, lugesid rühmad loo ette juba tervikuna. Oluline oli jälgida ka ilmekust.
Osadeks jagatud tekst


Tunni lõpus täitis iga laps iseseisvalt tänase loo kohta lugemistesti:

Kaks eesti keele tundi möödus lennates ning aeg oli teha kokkuvõtteid, mida täna õpiti ja harjutati. Üheskoos valmis tahvlile selline kokkuvõte:
Harjutasime:
- tähelepanelikult kuulama;
- tähelepanelikult jälgime;
- soravalt ja ilmekalt lugema;
- rühmas töötama.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar