2. detsember 2013

Sarnasus liidab, erinevus rikastab

Inimeseõpetuse tunnis rääkisime täna inimeste erinevustest ja sarnasustest. Tegime rühmatööd, kus tuli välja tuua, mille poolest meie klassi lapsed üksteisega sarnanevad või mille poolest erinevad.
SARNASUSED:
I rühm:
- kõikidele lastele  meeldib õppida;
- kõigile meeldib sportida;
- kõigile meeldib vaheaeg;
- kõigile meeldib arvutis olla;
- kõigil on tavaliselt vajalikud kooliasjad kaasas.
II rühm:
- meil on kõigil koolivorm;
- kõigile meeldib õppida;
- kõigile meeldib meie kool;
- kõigile meeldib meie õpetaja;
- kõigile meeldib midagi vaadata ja uurida.
III rühm:
- kõik on lapsed;
- kõik oskavad lugeda ja kirjutada;
- kõik on eestlased;
- kõik kannavad riideid,
- kõigil on juuksed peas;
- kõigil on oma pere.

ERINEVUSED:
I rühm:
- kõik ei ole ühtemoodi targad;
- kõik ei tegele mingi huvialaga;
- juuste värv on erinev;
- kõigil ei ole kunstiannet;
- kõigil pole õde või venda.
II rühm:
- mõnele meeldivad vahetunnid, mõnele mitte;
- mõnedele ei meeldi joonistamine, mõnele meeldib väga;
- osadel lastel on pikad juuksed, osadel lühikesed;
- klassis on poisid ja tüdrukud.
III rühm:
- kõigil ei ole ühesugused oskused ja anded;
- kõigil lastel ei ole kodus lemmikloomi;
- osadele meeldib jalgpall, osadele mitte;
- mõned lapsed on kiiremad, mõned aeglasemad;
- mõned peavda viisi, teised ei pea;
- mõned poisid käivad poistekooris, teised mitte.

Arutluse käigus jõudsime järeldusteni:
- tore, et meie klassis on palju ühiste huvialadega lapsi;
- ühiste huvialadega lapsed on omavahel sõbrad;
- tore on, et lastel on erinevad huvialad;
- on huvitavam, kui me oleme kõik erinevad;
- igal lapsel on erinevad anded ja oskused.
Seejärel hindasid lapsed rühmasiseselt iga lapse osalust ja panust rühmatöös. Ja õpetaja kõrvaltvaatajana pidi nentima, et lapsed olid hinnangute andmisel väga õiglased.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar