9. detsember 2020

Veel veidi loomadest

Toreda ülesandena nuputasime õpetaja etteantud "sõnaselgroo" külge metsloomade nimetusi. Kahes töös oli nimetatud öökulli. Nüüd saimegi meelde tuletada, et tegelikult sellist liiki nagu "öökull"  ei ole ja rahvasuus kutsutakse öökullideks kakulisi.


Õpetaja tutvustas toredat muinasjuturaamatut "Külaskäik muinasjutumaale", kus on palju tuntud muinasjutte sees. Õpetaja luges raamatust ette loo "Breemeni linna moosekandid".


Võrdlesime seda lugu esimeses klassis loetud muinasjutu "Loomade talvekorteriga".(selle tunni postitust saad vaadata siit: 

Arutlesime, mis on kahes loos sarnast, mis erinevat. Sarnasusi oli rohkem: tegelasteks on loomad, kes räägivad inimkeeles ning mõlemas jutus oli õpetlik mõte sees. Nimelt, et üheskoos tegutsedes on lihtsam elus toime tulla. Siia sobisid ka vanasõnad "Ühtsuses peitub jõud" ja "Kui ei saa jõuga, siis saab nõuga".


Õpetaja tutvustas ja soovitas ka teisi loomamuinasjuturaamatuid, kus lisaks toredatele juttudele ka imeilusad pildid:

Karu õppimise tunnis tutvusime raamatuga "Karuelu aabits". 

Selle raamatu vahel on ka CD plaat Eestis elavate loomade videotega. Vaatasime, kuidas karu valmistab endale talvekoobast, imetlesime väikeseid armsaid karupoegi ja rebasekutsikaid, uudistasime kopra ja saarma toimetamisi vees ning saime tuttavaks uhke suure linnu hallhaigruga.
Pärast filmilõikude vaatamist arutlesime, millised olid loomade elukeskkonnad. Nüüd lugesimegi loodusõpetuse õpikust peatükki "Elupaigad" ja täitsime töövihikuharjutusi.

Kirjutasime harjutavat etteütlust ning märkisime tekstis olulised keelereeglid värviliselt:

Etteütlust kirjutades saime teada, et selle aasta loom on nahkhiir. Arvutitunnis otsisime nahkhiire kohta teavet, harjutasime Word´i dokumendi loomist, teksti kopeerimist ja kleepimist ning pildi lisamist. Seejärel saatsid lapsed oma töö õpetaja meilile.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar