13. november 2025

Klassipidu kirjanduslike mängudega

Õppeaasta alguses hakkasid õpilased koguma motivatsioonitermomeetrile täppe ja esimeseks "sihiks" võtsime klassipeo. Iga nädala lõpus, kui lapsed olid hästi tublid, said nad endale ühe täpi. 

Nõnda siis jõudsimegi oma eesmärgini. Kuna oleme juba mitu nädalat rännanud muinasjutu- ja raamatumaailmas,  oli väga sobivaks teemaks kirjanduslikud mängud.

Eelnevalt olid lapsed end paigutanud laudkondadesse ning jaganud ära ülesanded. Iga laudkond pani ka oma lauale raamatu põhjal nime. 

"SIPSIK 1" 


"SIPSIK 2"

"NAKSITRALLID"

"KASPER JA VIIS TARKA KASSI"

Esimene mäng oli aju soojendamiseks ning selle nimi on "Vihjemäng". Õpetaja luges ette ühe vihje ja lapsed pidid mõistatama, millisest raamatutegelasest on jutt. Iga järgmine vihje võttis punkte aina vähemaks. 

Järgmine mäng oli meile tuttav juba esimesest klassist ning mängu nimi "Kes ma olen?". Klassi ees oleva lapse seljale kinnitas õpetaja ühe raamatutegelase pildi ja "kas" küsimuste abil hakkas ta klassile küsimusi esitama. Näiteks: "Kas ma olen loom?", "Kas ma olen muinasjututegelane?" jne. Vastata võis ainult "jah", "ei" või "nii ja naa". Nõnda küsimuste-vastuste abil püüdis ta ära arvata, kes ta on =)

Nüüd olid ajud soojaks "köetud" ja saime oma teadmisi proovile panna kirjanduslikus viktoriinis:

Puslet kokku pannes tuli välja raamatutegelane Nublu samanimelisest raamatust.


Ka "Kuldvillaku" mängus said lapsed oma nutikust näidata:

"Aliase" mäng tekitas üsna palju elevust:


Kuulasime ja jutustasime kuulujuttu. Õpetaja oli muinasjutud nii segi ajanud kui veel saab, ja nendest ühed vägeva kuulujutu kokku pannud. Nüüd jutustasid julgemad ja hea mäluga lapsed neid  edasi.

Samal ajal kui õpetaja vaatas üle viktoriini küsimused, otsisid lapsed sõnarägastikust raamatutegelasi:

Siis oli aeg auhindu jagada.

                                        

"Kuldvillakus" paraku võidab ainult üks. Nii said diplomi ainult kõige parimad!



Ja ega siis ilma tantsuta möödu ükski pidu =)


Kui õpetaja küsis tagasisidet tänase päeva kohta, siis lapsed jäid peoga väga rahule ning leidsid, et selline mänguline päev oli väga vahva! Järgmiseks eesmärgiks soovisid lapsed mängude päeva, kus nad võtavad kooli kaasa erinevaid mänge. Pakuti ka filmiõhtut ja uut klassipidu. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar