Kuigi vahepeal on õues talv kuhugi kadunud, siis me loodame talvest rääkides ta meie juurde tagasi meelitada =)
Lugesime õpikust pala "Lumesõda":
Nüüd jagunesime rühmadesse. Esimese ülesandena koostasid lapsed lumesõja pidamise reeglid:
- mängu tulevad need lapsed, kes tahavad mängida ja ei karda palliga pihta saada;
- pallid ei tohi olla kõvad;
- lepitakse kokku kindlad piirid.
Nüüd keerasime paberi teise poole ja lapsed mõtlesid 3 minuti jooksul nii palju liitsõnu sõnaga "lume-" kui neile vähegi pähe tuli. Seejärel hakkas õpetaja tahvlile oma sõnu asetama. Kui rühmal oli see sõna olemas, pani ta sõna järele värvilise "+" märgi. Kui õpetajal olid sõnad reas, siis nimetasid lapsed ka neid sõnu, mida õpetajal ei olnud.
Lugesime pala "Lumepikk", mis sobis kohe ülihästi meie "lume-" liitsõna teema juurde =)
Aga ka kuulamisülesandes "Lumekoer" saime kokku liitsõna =) See oli tore jutt lastest, kes meisterdasid lumest kujusid. Nende tegemist vaatas pealt koer. Lund muudkui sadas ja sadas. lapsed imetlesid oma kujusid ja avastasid äkki, et keegi oli teinud ka lumekoera =) Aga kes?
Meie klassi nupukad lapsed said kohe aru, et lumesadu tegi lumest koera =)
Talviste tegevustega jätkasime ning kuulasime plaadilt näitleja Andres Ots´a ja õpiku autori Ene Hiiepuu esitatud luuletusi "Sulapoiste lumemees" ja "Uued suusad":
Arutlesime luuletuste mõtte üle ning miks loeti luuletust vahepeal mõtlikult, siis kiirelt, miks mõnda sõna eriliselt rõhutati jne. Õpetaja andis erinevaid nippe, kuidas luuletust lihtsamalt pähe õppida. Lapsed valisid, kumb luuletus neile rohkem meeldis ja harjutavad luuletust kõigepealt ilmekalt lugema ja seejärel õpivad ka pähe.
Täitsime töövihikut, tutvusime tegusõnadega ja saime üle korrata "mida teeb/mida teed/mida teevad" keelereeglid:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar