13. september 2019

Koolist nii- ja naapidi

Loodusõpetuse tunnis rääkisime, mis laste arvates on meie koolis ja klassis toredat. Laste mõtted olid sellised:
- meie kool on ilus ja värviline;
- meil on sõbralikud klassikaaslased;
- meil on toredad õpetajad;
- seina peal on meie töödest näitus;
- õppimine on tore;
- vahetunnis saab sõpradega koos mängida ja legodest ehitada.

Arutasime ka seda, kas laste arvates oli nende vanemate kool samasugune kui tänapäeva kool. Lapsed arvasid, et ei olnud. Õpetaja jutustas oma kooliajast ja näitas esemeid ja fotosid.
                                                            Õpetaja 1. klassi aabits:
                                     
                           Pikema sulepeaga kirjutas koolis õpetaja ema, lühemaga õpetaja Marju ise:

Kuna täna õppisime E tähti, siis näitas õpetaja Marju oma aabitsa töövihikus tehtud E-sid. Tol ajal pandi lastele kohe ka hindeid:
 Uurisime õpetaja vihikust ka teisi lehekülgi. Vahetunni ajal sai õpetaja vihikuid ka lähemalt uurida:


Õpetajal oli kooliajal kolm erinevat koolivormi. Kolmanda klassi pildil on õpetajal seljas teksariidest vorm:
Aga põhikoolis ja keskkoolis kanti siis ruudulist seelikut, sinist pluusi ja sinist jakki:

Nüüd vaatasime õpikupilti ja arutlesime, missugune näeb välja tööraamatu tegelase Johanna klass.
Täitsime koos ka töövihikut.

Nii nagu liikluses, on ka koolis tähtsad reeglid, mida kõik peavad järgima. Õpetaja loosis nimepulkadega rühmad ja jagas igale rühmale töölehe. Lapsed lugesid töölehel erinevaid reegleid ja arutasid, kas need sobivad kooli või mitte. Mittesobilikud tõmbasime maha. Töölehe teisele poolele võis lisada ka omalt poolt mõne reegli, mis tundub vajalik.


Pärast arutasime reeglid ühiselt läbi ja nõnda valmisid just meie klassile sobivad klassi reeglid. Et asi ikka "ametlik" oleks, kirjutasime oma "allkirjad" ka reeglitele alla. Panime reeglid klassi seinale, et need kogu aeg silme ees oleksid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar