5. aprill 2019

Õpetasime õpetajale murde

Tänases matemaatikatunnis tuletasime meelde murde. Kõige paremini saavad asjad selgeks ise teisi õpetades. Seetõttu tuli lahti mõtestada, mis on murd, tuua näiteid ja lõpuks koostada murdude kohta ülesanne. Õpilase rollis oli mitte just kõige helgema peaga õpetaja, kes polnud mitte kunagi murdudest midagi kuulnud  =). Seega oli see ülesanne üsna keeruline, aga  rühmad said õpetamisega hästi hakkama. Eriti tublid "õpetajad" olid Matilda ja Heleri, poistest Andre ja Karl-August.

Laste koostatud ülesanded:
I rühm (Matilda ja Heleri): Töövihikus on 110 lehekülge. 4. a klassi õpilastel on täita veel 1/5 töövihikust. Mitu lehekülge on jäänud?

II rühm (Adeele ja Meriliis): Reili lõikas õuna üheksaks tükiks. Ühe tüki andis ta emale ja ühe sõi ise ära. Mitu tükki jäi alles?

III rühm (Karl-August ja Rando): Otil oli neli pitsalõiku. Ta võttis kaks lõiku ära ja tal jäi alles pool pitsast. Kui palju lõike jäi alles?

IV rühm (Reili, Berit ja Laura-Liisa): Martini koogis oli kaksteist tükki. Martini sõbrad sõid kuus tükki ära. Mitu tükki jäi alles?

V rühm (Ketlin ja Elise Helene): Liisele tulid külla seitse last. Ema lõikas arbuusi kaheksaks tükiks. Kui suur oli üks tükk?

VI rühm (Andre, Regmar ja Ruuben):
1)Sul üks śokolaad ja neli sõpra. Sa murrad śokolaadi neljaks tükiks, siis kui suur on üks tükk?
2) Kui sul on viis koogitükki ja kass sööb neli tükki ära, siis mitu tükki jääb sulle alles?                                             

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar